Show simple item record

dc.contributor.advisorKaraduman, İlkay
dc.contributor.authorKaya, Erol
dc.date.accessioned2021-05-08T06:48:54Z
dc.date.available2021-05-08T06:48:54Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/627928
dc.description.abstractGenel olarak mal ve hizmetlerin alım ve satışını inceleyen bir dal olan pazarlama için tüketici kavramı, bu sektörün temel noktalarından birini oluşturmaktadır. Bu bağlamda tüketici ve tüketici davranışları, mal ve hizmetlerin pazarlanmasında önem arz eden ve pazarlama yöntemlerinin üzerine kurulduğu bir faktör olarak karşımıza çıkmaktadır. Günümüzün rekabetçi pazar şartlarında marka, mal ve hizmetler için bir isim olmanın da dışında, mal ve hizmete bir kişilik kazandıran, onu diğer rakiplerden farklı hale getiren, mal ve hizmet tercihlerinde müşterilere seçim sürecinde kolaylık sağlayan, onlara rehber olan ve işletmelerle tüketiciler arasındaki ilişkilere yön veren ve geliştiren bir unsurdur. Tüketicinin belleğinde zaman içinde oluşan imge, şirketlerin pazara sürdükleri mal ve hizmetler ile bu mal ve hizmetlerin içerik ve verdikleri iletilere göre farklılıklar göstermektedir. Marka hakkındaki niteliklerin bütünü ve çağrışımlar olarak ifade edilen marka imajı, iyi idare edilmiş halkla ilişkiler etkinlikleri ve pozitif iletişim prosesi ile birlikte tüketici belleğinde gerçekleşebilir. İşletmelerin ayakta kalması için geliştirilen marka stratejileri büyük önem taşımaktadır. Marka olmak, sadece isim, sembol, slogan, paketleme gibi unsurların gelişmesi ile sağlanamamaktadır. Bunların dışında, tüketici ile marka arasında hissi ve psikolojik olarak kimi ilişkilerin olması ve geliştirilmesi gereklidir. Bu bağlamda markaya bir imaj katmak günümüzde önem kazanan bir unsur olarak karşımıza çıkmaktadır. Günümüzde çeşitli etkenlerin de etkisiyle önem kazanan gayrimenkul sektörü, hem sahip olduğu dinamikleri hem de özellikleri ile giderek önemi artan ve genişleyen bir sektör olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu bağlamda hem mevcut konutların hem de yeni konutların satış ve kiralanmasında bir köprü görevi gören gayrimenkul ofisleri ve günümüz pazarlama sektöründe önemli bir etken olan markalaşma çalışmamızın temelini oluşturmaktadır. Emlak ofislerinde markalaşmanın tüketici davranışlarına olan etkisinin incelendiği bu çalışmada, gayrimenkul sektöründe ortaya çıkan marka imajı algısıyla tüketici davranışları arasındaki etki incelenerek, gayrimenkul sektöründe marka imajı ve tüketici davranışları arasındaki ilişkinin ortaya konulması amaçlanmaktadır. Anahtar kelimeler: marka, marka imajı, gayrimenkul sektörü, tüketici davranışı
dc.description.abstractThe consumer concept for marketing which is a branch that is in general investigating the purchase and the sale of goods and services is forming one of the fundamental points of this sector. In this context, we come across the consumers and the consumer behaviors as a factor which is significant in marketing of goods and services and the marketing methods are established on it.In today's competitive market conditions the brand is an important factor that impersonate the goods and services, makes it different from the other competitors, provide easiness to the customers in the selection process of their preference of goods and services, it guides the consumers and it gives direction to the relationship between the enterprises and the consumers and develops this relationship other than being a name for goods and services.The image that generates in the memory of a consumer over time varies according to the content and the messages of these goods and services with the goods and services that are released to the market by the companies. The totality of qualifications about the brand and the brand image that is expressed as connotations may occur in the memory of the consumer together with the well managed public relations events and positive communication process.The brand strategies that are developed for the survival of the enterprises are of great importance. To become a brand cannot be achieved with the development of components such as the name, symbol, slogan, and packaging. In addition, there should be some emotional and psychological relations between the consumer and the brand and it should be improved constantly. In this context to add an image to the brand emerges as an increasingly important factor nowadays. Today, the real estate sector that gains importance under the influence of various factors emerges as an increasingly important and expanding sector, both with its dynamics and its characteristics. In this context, the real estate offices that serve as a bridge for the sale and rental of both the existing residential and the new residential and branding that is an important factor in the marketing industry today constitutes the basis of our study. In this study, where the effect of branding on consumer behavior in the real estate is examined, the influence between the brand image perception that emerges in the real estate sector and consumer behavior is investigated and the revealing of the relationship between brand image and consumer behavior in the real estate sector is aimed. Keywords: Brand, Brand image, the real estate sector, Consumer behavioren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleGayrimenkul sektöründe emlak firmalarının kurumsal markaya sahip olmasının müşteri algısına etkisi
dc.title.alternativeBranded real estate agenci̇es :the i̇mpact of the brand on consumer percepti̇on i̇n real estate market
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmReal estates sector
dc.subject.ytmReal estate business
dc.subject.ytmBrand
dc.subject.ytmBrand image
dc.subject.ytmCustomer perception
dc.subject.ytmCustomer behavior
dc.identifier.yokid10108286
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid432537
dc.description.pages115
dc.publisher.disciplineİşletme Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess