Okul öncesi eğitimin ilköğretim başarısına etkisi: Yozgat ili Akdağmadeni ilçesi örneği
dc.contributor.advisor | Kale, Nesrin | |
dc.contributor.author | Taşci, Nur | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T06:48:50Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T06:48:50Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/627911 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma okul öncesi eğitimin ilköğretim başarısına etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın evrenini 2014–2015 eğitim-öğretim yılı Yozgat ili Akdağmadeni ilçesinde görev yapan sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi ise Yozgat ilinin Akdağmadeni ilçesinde görev yapan random yoluyla seçilen sınıf öğretmenlerinden meydana gelmiştir. Araştırmada Ebru Dündar Kırık'ın (2011) geliştirdiği bir anket seçilmiştir. Beşli Likert tipinde hazırlanmış 37 madde ve 1 açık uçlu sorudan oluşan bu anket Yozgat ili Akdağmadeni ilçesinde görev yapan sınıf öğretmenlerinden tesadüfü yolla seçilen 110 sınıf öğretmenine uygulanmıştır. Anket sonucunda elde edilen verilen SPSS programı ile analiz edilmiştir.Araştırmada uygulanan anket sonuçlarına göre; okul öncesi eğitimi alan çocukların almayan çocuklara oranla; akademik başarılarının ve sosyal, duyuşsal ile psikomotor gelişim alanlarının daha iyi olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Okul öncesi eğitimde; çocukların becerilerinin olumlu yönde geliştiği, okula uyum sağlamada diğer çocuklara oranla daha az zorlandıkları, çocukların duygu ve düşüncelerini anlatırken daha iyi iletişim kurabildikleri, öz güven, öz denetim, öz bakım becerilerinin daha üst düzeyde olduğu tespit edilmiştir.Ayrıca açık uçlu sorulara verilen cevaplardan yola çıkarak; sınıf öğretmenleri okul öncesi eğitimin zorunlu olmasını ve köyler de dâhil olmak üzere tüm okullarda yer alarak 12 yıllık zorunlu eğitim kapsamına alınmasını istedikleri görülmektedir. Bununla birlikte öğretmenler, okul öncesi eğitime gereken önemin verilmesini, ailelerin, basının ve yetkili kuruluşların bu konuda bilgilendirilmesini, katılımın sağlanması için gerekli şartların sağlanarak çalışmaların yapılmasını önermişlerdir.Anahtar Kelimeler: Okul öncesi eğitim, zorunlu eğitim, ilköğretim başarısı, aile katılımı, öğretmen görüşleri. | |
dc.description.abstract | This research was done for determining the effect of kindergarden to the primary school success. Teachers who work in Akdağmadeni in 2014-2015 Academic Year form the population. And the sample of research was formed with class teachers chosen randomly who works in the village of Yozgat, Akdağmadeni. In this research, a questionnaire was chosen that is prepared by Ebru Dündar (2011). The questionnaire prepared as five point Likert scale has 37 articles and 1 open ended question; and it was applied to 110 class teachers chosen randomly who work in the village of Yozgat, Akdağmadeni. Following the questionnaire, data were analysed with the SPSS programming.According the results applied in the research; children that take pre-school education are better than children who don't; in academic success and social, affective, psychomotor zone of development. In pre-school education; it was confirmed that children's abilities improve positively; they have difficulty in orientation less; they communicate better expressing their feelings and opinions; their self-confidence, self-control and self-care are better.And also we can say that according the answers of open ended questions, class teachers want pre school education to be compulsory and even in village schools to be included in 12-year compulsory education. After all, teachers suggest that pre-school education is underestimation and families, media and publish authority should be informed about this issue; participation should be encouraged ensuring neccessary conditions for carrying out studies.Keywords: Pre-school Education, Compulsory Education, Primary Education success, Family Participation,Teacher Opinions | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Okul öncesi eğitimin ilköğretim başarısına etkisi: Yozgat ili Akdağmadeni ilçesi örneği | |
dc.title.alternative | The effect of kindergarden to the success of primary school the village of Yozgat Akdağmadeni sample | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Preschool education | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.subject.ytm | Family participation | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.subject.ytm | School achievement | |
dc.subject.ytm | Success | |
dc.subject.ytm | Compulsory education | |
dc.identifier.yokid | 10102951 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 432579 | |
dc.description.pages | 84 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |