Show simple item record

dc.contributor.advisorTekin, Uğur
dc.contributor.authorIşik, Haşim
dc.date.accessioned2021-05-08T06:48:46Z
dc.date.available2021-05-08T06:48:46Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/627896
dc.description.abstractBu araştırmada ortaokullarda görev yapan branş öğretmenlerinin demografik yapıları ile çalıştıkları okulun, okul kültürü boyutları arasındaki ilişkiler belirlenmeye çalışılmıştır.Bu araştırmanın evreni, İstanbul ili, Fatih ilçesinde çalışan ortaokul öğretmenleri. Örneklemi ise bu ortaokullarında çalışan 237 branş öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırmada veriler Ali Rıza TERZİ' nin geliştirdiği `Okul Kültürü Ölçeği` ile toplanıp değerlendirilmiştir.Bu araştırmada elde edilen bulgular SPSS for Windows 22.0 programı ve Windows Office Excel 2007 programı ile analiz edilmiştir.Bir birinden bağımsız grup arasında sürekli verilerin karşılaştırılmasında t-testi, ikiden fazla bağımsız grup arasında ise tek yönlü Anova testi kullanılmıştır. Buna bağlı olarak tamamlayıcı olarak post-hoc analizi olarak Scheffe testi kullanılmıştır.Yapılan araştırmada bulunan bulgulara göre `Görev Kültürü` boyutunun frekansı değeri daha yüksek çıkmıştır.`Başarı Kültürü` boyutunda; öğretmenlerin yaşları, öğretmenlerin eğitim durumları, okulun yer aldığı çevrenin sosyo-ekonomik düzeyi ve öğretmenlerin aynı okullardaki çalışma süreleri arasında anlamlı fark bulunmuştur.`Destek Kültürü` boyutunda; öğretmenlerin yaşları arasında ile bu boyut arasında anlamlı bir fark bulunmuştur.`Görev Kültürü` boyutunda; öğretmenlerin yaşları ve okulun bulunduğu çevrenin sosyo-ekonomik durumu ile bu boyut arasında anlamlı bir fark bulunmuştur.Araştırmada okul yöneticilerine ve Milli Eğitim Müdürlüklerine Destek Kültürü`' nü geliştirici çalışmalar yapmaları konusunda önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Örgüt Kültürü, Okul Kültürü, Okul Kültürü Boyutları
dc.description.abstractThe purpose of this research is to determine the relationship between the demographic structure of the branch teachers and their schools and the aspects of these school cultures.The research was carried out with 237 branch teachers in the middle schools located on the district of Fatih, Istanbul. In this research the data has been collected and evaluated by means of '' the scale of the school culture'' developed by Ali Rıza TERZİ.The acquired data has been analyzed by the SPSS for Windows 22,0 and Windows Office Excel 2007 Program. T- Test has been used for comparing the continuous data between the two independent sample groups. As for the other independent groups which are more than two, the one way ANOVA test has been used. In addition to these Scheffe test has been used as a supplement Post-hoc analysis.According to the results of this research the aspect of ''Duty Culture''s frequency rate was higher comparing to other cultures. In the aspect of ''Success Culture'' it has been identified that there is a significant difference between the ages, educational status, socio-economic levels related to the school environment and the duration of working hours of teachers at the same school. As for the aspect of '' Support Culture'' the same results have been found out between the ages of teachers and this aspect. In the aspect of the ''Duty Culture'' a significant difference has been found out between the age of the teachers and the socio-economic level of the school environment.In this research, it has been suggested to the school managers and the Directorates of National Education that they should work through for the development of '' Support Culture''.Keywords : Organization Culture, School Culture, School culture dimensionsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaokullarda okul kültürünün incelenmesi
dc.title.alternativeExamining of school culture at middle schools
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmOrganizational culture
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmEducation establishments
dc.subject.ytmSchool culture
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmEducational administration
dc.identifier.yokid10149545
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid473460
dc.description.pages111
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess