Show simple item record

dc.contributor.advisorBaşar, Mehmet Reşat
dc.contributor.authorAyyildiz, Ayşe
dc.date.accessioned2021-05-08T06:48:46Z
dc.date.available2021-05-08T06:48:46Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/627894
dc.description.abstractBu çalışmada, insanın var olma kaygısı sonucu kendini resmetmeye başlamasıyla ortaya çıkan portre resminin zaman içerisinde `ben` imgesi haline gelmesi incelenmiştir. Birinci bölümde, portrenin varlığını ortaya koyacak olan görme olgusunu ve görmeyi oluşturan göz ele alınmış, görmenin seyretmeye dönüşmesi ve insanın kendini nasıl kendi arzu nesnesi haline getirdiği incelenmiştir.İkinci bölümde, portrenin `ben` imgesine dönüşmesi mitolojik açıdan araştırılmış olup `Yüz Nedir?` sorusuyla tanımlanmış ve insanın kendi yüzünü görebilmesi için gerekli olan ayna olgusu incelenmiştir. Ardından portrenin kimlik oluşturma süreci ve portrelerin maske olarak kullanımı araştırılmıştır.Son bölümde ise portrenin din, felsefe, mitoloji, fotoğraf, resim, sosyal medya ve sinema sanatlarından güç alarak zaman içerisindeki oluşumu ve tarihsel süreci incelenmiştir.Anahtar kelimeler: Portre, ayna, yüz, narsisizm, ben.
dc.description.abstractIn this paper the portrait that emerged as the man started painting it out of his worries of existence and how that portrait turned into an image of `himself` in time are stuied.In the eye that generates seeing and the phenomenon of vision is approached, watching and how the man made himself into an object of desire is studied.In the second chapter, the transformation of the portrait into an image of `me` is researched form a mythological aspect and is defined by the question `What is face?` and the phenomenon of mirror which is required form an to see himself is stuided. After that, portrait's process of forming an identity and the usage of portraits as masks are examined. In the last chapter, the formation of portrait in time, empowered by religion, philosophy,mythology, photography,painting,social media and cinema arts and the portrait's historical process are approached.Key words: portrait,mirror,face,Narcissism,meen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleGörme olgusu `Portre, yüz, benlik`
dc.title.alternativePhenomenon of vision `Portrait, face, inviduality`
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGörsel Sanatlar Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPainting art
dc.subject.ytmVision
dc.subject.ytmEye sight
dc.subject.ytmPortrait
dc.subject.ytmFace
dc.subject.ytmNarcissism
dc.subject.ytmEgo
dc.identifier.yokid10161198
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid481930
dc.description.pages67
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess