Show simple item record

dc.contributor.advisorKomşuoğlu Yılmaz, Nurgün
dc.contributor.authorDelbari, Morteza
dc.date.accessioned2021-05-08T06:48:44Z
dc.date.available2021-05-08T06:48:44Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/627886
dc.description.abstractGloballeşen dünyada, işletmelerin faaliyetlerini sürdürebilmeleri ve büyümeleri ancak üretim standardizasyonuna uygun işletme yapıları ile olmaktadır. Bu bağlamda ekonomik ve sosyolojik dengelerin hızla değişip güncellenmesi sebebiyle işletmelerin stratejik olarak ayakta kalabilmenin yolu çağın yeniliklerine açık olmasından geçer. Yeni müşteriler kazanma ve varolan müşterileri memnun edebilme çabaları markalaşma kavramını dahada önemli hale getirmiştir. Bu sebeple marka tercihlerinin araştırılması atılacak yeni adımlar için belirleyici rol oynamaktadır. Türkiye'de yaşayan yabancıların marka tutumunu bilmek, Türkiyede bulunan yabancı kişilerle ilgili doğru hedef pazarı belirleyebilmek ve marka tercihlerini bilerek ona uygun stratejiler geliştirmek adına önemlidir. Bu tezde marka ve markalaşma kavramı incelenmesi olup hazır giyim sektöründe marka tercihlerinde hangi faktörlerin daha önemli olduğu belirlenmeye çalışmıştır.Tezde çağın ekonomik ve sosyolojik dengelerinin korunup geliştirilmesi adına marka ve marka yönetimi sürecinin tüketicilerin satın alma eğilimleri üzerindeki etkisi araştırılmaktadır. Bu sebeple Türkiye'de yaşayan yabancıların hazır giyim sektöründe yönelimleri ve marka eğilimleri incelenmiştir.
dc.description.abstractIn a globalizing world, enterprises are able to continue their activities and growth can occur only with the appropriate business structure to production standardization. In this context, the strategic direction of the company due to be updated rapidly changed the economic and social balance undergoes be open to ways to survive era of innovation. winning new customers and existing customers have made significant efforts to be able to satisfy the more the concept of branding. This is why the investi-gation of brand preferences are decisive for new steps to be taken. Knowing the brand attitude of foreigners living in Turkey, to identify the right target market and knowing about the foreigners in Turkey is an important case on behalf of her brand preferences develop appropriate strategies. For this reason, work on the concept of brand and branding have been investigated.This study investigated the era of economic and social stability to protect and im-prove the brand name and brand management processes affect what aspects of con-sumer buying trends. For this reason, trends in the garment industry of foreigners living in Turkey and brand trends were examined by an application.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGiyim Endüstrisitr_TR
dc.subjectClothing Industryen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTürkiye`de yaşayan yabancıların hazır giyim sektöründe marka tercihlerini etkileyen faktörlerin belirlenmesine yönelik bir çalışma
dc.title.alternativeA study on determining the factors affecting brand preferences in the garment sector of foreigners living in Turkey
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmForeign domectic
dc.subject.ytmForeigners
dc.subject.ytmReady wear sector
dc.subject.ytmBrand
dc.subject.ytmReady made clothing
dc.subject.ytmBrand preference
dc.subject.ytmBrand loyalty
dc.identifier.yokid10142127
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid454509
dc.description.pages102
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess