Show simple item record

dc.contributor.advisorKaplan, Burçin
dc.contributor.authorAsgarli, Ilgar
dc.date.accessioned2021-05-08T06:48:44Z
dc.date.available2021-05-08T06:48:44Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/627885
dc.description.abstractBu çalışma, sosyal ağ siteleri yardımıyla müşterilerini elde tutmaya çalışan Türk şirketlerinin bakış açılarını tanımlamak amacıyla hazırlanmışdır. Araştırmada, Türk şirketleri hakkında detaylı bilgi kazanmak adına niteleyici yarı yapılandırılmış derinlemesine mülakat yöntemi kullanılmışdır. Çalışmada öncelikle; Sosyal ağ siteleri, müşteri sadakati, müşteri güveni ve marka bilinirliği ile ilgili teoriler ve daha önce yapılmış çalışmalar incelenmişdir. Türk şirketleri için öne çıkan bulgular; müşteri güvenini artırmak, marka bilinirliğini geliştirmek, ve şirketin mevcut müşterilerini şirkete sadık kılmak için Sosyal ağ siteleri kullanımı şirketin izleyebileceği uygun yollardan biridir. Son zamanlarda internet siteleri, Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn uygulamaları, Whatsapp ve Telgraf, şirketlere bu amaç için hayli yardımcı olmaktadır. Fotoğraflar, videolar ve tanıtım reklamları; Türk şirketlerinde en fazla kullanıcı etkileşimini oluşturmakta ve potansiyel müşteriler bulma, kendi Sosyal ağ sitelerilerinde haber kanalları kullanma, pazarlama promosyonları, mesaj ve yorumlarla müşteri geri bildirimleri, marka yönetimi, müşteri memnuniyeti gibi Sosyal ağ siteleri aracılığı ile farklı aktiviteler yapmaktadırlar. Bütün bu faaliyetler ve müşteri sorunlarını göstermek için Sosyal ağ siteleri kullanımı da dahil, hashtag pazarlamasını kullanmak ve Sosyal ağ sitelerini kullanarak rakipleriyle yarışmak; müşteri güvenini kazanmayı, marka bilincini oluşturmayı, müşterileri şirketlere sadık kılmayı ve sonuçta müşterileri elde tutabilmeyi amaçlamaktadır.
dc.description.abstractThis study identifies Turkish companies perceptions towards retaining customers by using Social network websites. This exploratory research utilized qualitative research method semi-structured in-depth interview in order to achieve more detailed information in terms of Turkish companies.In the beginning of the study theories related to Social network websites, customer trust, customer loyalty, brand awareness and previous researches related to topic is described. Major findings in four Turkish companies show that usage of Social network websites in a proper way could lead the company to increase customer trust, to develop brand awareness and make the current customers loyal to the company. The websites Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn and recently applications Whatsapp and Telegram help companies a lot for this purpose. Photos, videos and promotional advertisements are creating most user engagement in Turkish companies and they are doing different activities through Social network websites, like finding potential customers, using news channel in their own Social network websites, marketing promotions, customer feedback by messages and comments, doing brand management, increasing customer satisfaction. All these activities and including usage of Social network websites for addressing customer problems, usage of hashtag marketing and competing with their opponents by using Social network websites leads companies to gain customer trust, to do brand awareness, to make them loyal to companies which at the end results with customer retention.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleThe use of social network websites for retaining customers in Turkish companies
dc.title.alternativeTürk şirketlerinin müşteri kaybetmemek için sosyal ağ web sitelerinin kullanılması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme (İngilizce) Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmInternet
dc.subject.ytmCustomer loyalty
dc.subject.ytmTurkey
dc.subject.ytmWeb based applications
dc.subject.ytmWeb sites
dc.subject.ytmSocial networks
dc.subject.ytmTechnology
dc.subject.ytmBusinesses
dc.subject.ytmCommercial companies
dc.subject.ytmTechnology utilization
dc.identifier.yokid10148859
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid473469
dc.description.pages107
dc.publisher.disciplineİşletme Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess