Show simple item record

dc.contributor.advisorKurtulmuş, Bekir Emre
dc.contributor.authorSiben, Faison Nkimbe
dc.date.accessioned2021-05-08T06:48:41Z
dc.date.available2021-05-08T06:48:41Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/627871
dc.description.abstractAraştırmanın amacı, Hizmet Kalitesinin Havayolu Endüstrisinde müşteri memnuniyetini nasıl etkilediğini bulmaktır. Durum çalışmamız Türk Hava Yolları'dır. Bu, bu Havayolu şirketinde müşteri memnuniyetini hangi belirleyici faktörlerin etkilediğini bize bildirmek içindir. Çevrimiçi, havaalanı veya onboard için önemli olan ve onlardan beklentileri karşılayan hizmetler var mı? Bu, Türk Hava Yolları'nın sunduğu hizmet kalitesinin, beklentinin üstünde olması veya beklentinin altında olması halinde, müşteri memnuniyetine eşit olup olmadığını belirlememizi sağlamak ve müşteri memnuniyetini sağlamak için sunulan hizmet kalitesini nasıl iyileştireceğimiz konusunda öneri sunmamızı sağlamak için yapıldı. Bu, müşterilerin havayoluna sadık kalmalarını sağlayacak ve Havayolu Endüstrisi çok rekabetçi bir sektör haline gelen bugün verilen diğer havayollarına geçmeyecek ve müşterilerine bağlılık kazanmak isteyen herhangi bir havayolu şirketi, olağanüstü hizmetler sunma yükümlülüğündedir. Bu, stajyer kimin, bu Havayolu şirketinin hizmetlerini kullanması için ağız yoluyla başkalarını teşvik edeceklerini müşterilerine memnun edecektir. Aradığımız sonuçların elde edilmesi için, anket formlarının doldurulduğu ve Türk Hava Yolları'ndaki yolculara dağıtıldığı anket formunun nicel yöntemini kullanmaya karar verdik. Bu anketlerin 200'ü cevaplayanlar tarafından dolduruldu. Veriler toplandı, güvenilirliği test edildi ve sonuçlar istatistiksel analiz ile analiz edildi ve yorumlandı.
dc.description.abstractThe aim of our research was to find out how quality of service affected customer satisfaction in the Airline Industry. Our case study was Turkish Airlines. This was to aid us know what determinant factors influenced customer satisfaction in this Airline. Is it online, airport or onboard services that are important to them and which of them met their expectations? This was to enable us determine if the quality of service offered by Turkish Airlines equaled customer satisfaction, if it was above expectation or below expectation and propose recommendations on how to ameliorate the quality of service offered to yield customer satisfaction. This will make customers stick to the airline and not switch to other airlines given today the Airline Industry has become a very competitive sector and any airline that wants to gain loyalty of their customers has as obligation to offer outstanding services. This will make their customers satisfied who will intern encourage others by word of mouth to use the services of this Airline. In order to obtain the results we sought, we decided to use the quantitative method where questionnaires were formulated and distributed to passengers at the Turkish Airlines to fill.200 of the questionnaires were filled by the respondents. The data was collected, its reliability tested and the results were analyzed and interpreted using statistical analysis.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleHow customer satisfaction can be achieved through customer services: The case of Turkish Airlines corporation
dc.title.alternativeMüşteri hizmetleri ile müşteri memnuniyeti nasıl gerçekleştirilir: Türk Hava Yolu şirketi örneği
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme (İngilizce) Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTurkish Airlines
dc.subject.ytmAir transportation
dc.subject.ytmAirline companies
dc.subject.ytmConsumer satisfaction
dc.subject.ytmConsumer services
dc.subject.ytmCustomer services
dc.subject.ytmCustomer satisfaction
dc.subject.ytmService quality
dc.identifier.yokid10145513
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid473439
dc.description.pages157
dc.publisher.disciplineİşletme Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess