Show simple item record

dc.contributor.advisorDikmen, Çiğdem
dc.contributor.authorBehlül, Seda
dc.date.accessioned2021-05-08T06:48:26Z
dc.date.available2021-05-08T06:48:26Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/627787
dc.description.abstractSağlık kurumu çalışanlarının sundukları hizmet türüne bağlı iş doyumu ve yaşam kalitesi düzeylerinin belirlenmesi ve değerlendirilmesi önemlidir. Araştırmada sağlık çalışanlarının yaşam kalitesi ile iş doyum düzeylerinin aralarındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Ayrıca hangi demografik özelliklerin iş doyumu ve yaşam kalitesi düzeyleri açısından fark yaratıp yaratmayacağı da belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma kapsamında İstanbul ili genelinde bulunan 50 ve üzeri yatak kapasitesine sahip 36 kamu hastanesi ele alınmıştır. 476 sağlık çalışanına Minnesota Doyum Ölçeği (MSQ), Türkçe Dünya Sağlık Örgütü Yaşam Kalitesi Ölçeği Kısa Formu (WHOQOL-BREF) ve demografik bilgilerin elde edilmesi için araştırmacı tarafından hazırlanan anket formu uygulanarak veriler elde edilmiştir. Çalışmadaki sağlık çalışanları doktor, hemşire ve sağlık teknisyenlerinden oluşmaktadır. Çalışanlarda iş doyumu ve yaşam kalitesi düzeylerinde en yüksek puanlar doktorlara aittir. Genel doyum düzeyleri incelendiğinde çalışanların çoğunluğunun orta düzey iş doyumuna sahip olduğu bulunmuştur. Çalışanların yaşam kalitesi düzeylerinden orta derecede memnun oldukları bulunmuştur. Yaş ve meslekte toplam çalışma yılı arttıkça iş doyumu ile yaşam kalitesi düzeylerinin arttığı görülmüştür. Ayrıca iş doyumu ile yaşam kalitesi arasında da anlamlı, pozitif yönlü ilişki saptanmıştır.Anahtar Sözcükler: Sağlık çalışanı, iş doyumu, yaşam kalitesi
dc.description.abstractAccording to the types of services offered to employees by the health institutions depends on the quality of life and evaluation is important. The aim of this study was to determine the relationship between quality of life and job satisfaction. Also the study has tried to stipulate which demographic characteristics may have an impact on job satisfaction and the level of quality of life. 36 public hospitals having a capacity of 50 beds and above surrounding the province of İstanbul was taken into consideration. 476 health workers were given the Minnesota Satisfaction Questionnaire (MSQ), Turkish World Health Organization Quality of Life Scale Short Form (WHOQOL-BREF) and by applying a questionnaire prepared by the investigator to obtain demographic information were used. Health care professionals in this study consists of Doctors, Nurses and Health Technicians. Doctors obtained the highest scores for employees in the field of study for job satisfaction and quality of life. Overall the majority of employees analyzed were found to have a moderate level of job satisfaction. It was found that employees are satisfied with their quality of life at a moderate level. Increase in age and years of service in the profession seemed to increase job satisfaction and quality of life. Also a significant positive realtionship was found between job satisfaction and quality of life.Keywords: health worker, job satisfaction, quality of lifeen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSağlık Kurumları Yönetimitr_TR
dc.subjectHealth Care Managementen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleSağlık çalışanlarının iş doyumunun ve yaşam kalitesinin değerlendirilmesi: İstanbul ili örneği
dc.title.alternativeEvaluation of job satisfaction and quality of life of health workers: Istanbul province case study
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSağlık Kurumları Yöneticiliği Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmQuality of life
dc.subject.ytmIstanbul
dc.subject.ytmWorkers
dc.subject.ytmHealth personnel
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmHealth services
dc.subject.ytmJob satisfaction
dc.identifier.yokid10077927
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL BİLİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid414645
dc.description.pages124
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess