Show simple item record

dc.contributor.advisorSekban, Mehmet Metehan
dc.contributor.authorÖzkan, Ela
dc.date.accessioned2021-05-08T06:48:14Z
dc.date.available2021-05-08T06:48:14Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/627715
dc.description.abstractBu çalışma ile makarna sektöründeki bir örgütün stratejik analizi yapılmıştır. Bu analiz ile makarna sektörünün dünyada ve Türkiye'deki durumu anlaşılır hale gelirken, bu sektördeki bir firmanın hangi bakış açılarını benimseyeceği ve stratejik analiz sonucunda durumunu hangi stratejileri izleyerek değiştirebileceği incelenmiştir.Bu tezin temel varsayımı; makarna sektöründe stratejik durum analizi yaparak uzun dönem amaçlarına odaklanmak alternatif stratejiler belirlemek ve bunlardan firmanın uygulayacağı stratejiyi seçmektir. Stratejik alternatiflerin belirlenmesinde o sektörde faaliyet gösteren bir firma seçilmiştir. Bu firmanın hâlihazırdaki stratejileri, amaçları, misyonu ve bunların tamamlayıcıları olan dışsal ve içsel faktör bilgileri belirlenerek makarna sektörüne ait stratejiler belirlenmeye çalışılmıştır.Bu çalışmada nitel araştırma metodu kullanılmıştır. İlk bölümde Türkiye'de makarna sektörü analiz edilmiştir. İkinci bölümde buradan elde edilen makarna sektörüne ait bilgiler o sektörde yer alan bir firmaya adapte edilmiştir. Yapılan stratejik durum analizi sonucundaki kısa ve uzun dönem bulguları sonuç bölümünde yer almıştır. Sektör analizinde, bir nedensel değerlendirme araştırma yöntemi olan doğrusal regresyon modeli kullanılmıştır. Firmanın durumunu belirlemede, açıklayıcı araştırma metodu olarak EFE matrisi, IFE matrisi ve TOWS (SWOT) matrisi kullanılarak stratejik analiz yapılmıştır.
dc.description.abstractWithin this report I will discuss the strategic analysis of macaroni sector throughout its organization. This will mean that there will need to be an understanding of how macaroni sector behaves in the world and Turkey, what approach to take and how the company which states in this sector will have to change with respect to strategic analysis.Thesis Statement: Macaroni sector Strategy analysis focuses on the long-term objective generating alternative strategies, and selecting strategies to pursue. The firm which related to this sector can be a good indicator while determining strategic alternatives. The firm's present strategies, objectives and mission, couple with the external and internal audit information, provide a basis for generating strategy alternatives for macaroni sector.In this report quantative research methods are used with respect to analysis. In first part sector analysis in Turkey is examined. In second part these information with respect to profile of macaroni sector is applied to a firm which states in same sector. Strategic analysis solutions are determined in conclusion part by explaining short and long term separately. While sector analysis examining casual evaluative research method; linear regression model is used. Descriptive research method; EFE matrix, IFE matrix and TOWS matrix are carried out to firm while conducting strategic analysis results.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTürkiye`deki makarna sektörünün stratejik analizi
dc.title.alternativeStrategic analysis of macaroni sector in Turkey
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10107803
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL BİLGİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid419734
dc.description.pages51
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess