dc.contributor.advisor | Erdem, Tuna | |
dc.contributor.author | Öcal, Lale Han | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T06:48:06Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T06:48:06Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/627650 | |
dc.description.abstract | Geçmiş geleceği mühürlemekte, gündelik yaşamda hafızadan silinen tarihsel olgular bu parçalanmış ve gölgelenmiş bilinçle, kısıtlanmış bakış açılarını doğurmaktadır. İletişim ve ulaşım teknolojilerinin kent yaşamındaki hızı ile hafızanın toplumsal tarihle sorunlu ilişkisi gündelik yaşamın algısını değiştiren önemli bir rol üstlenmektedir. Şehrin ve gündelik yaşamın bu değişimle parçalanan, gölgelenen, kısıtlanan algı ve bakış açıları Wong Kar-wai filmlerinin anlatısı olarak ortaya çıkmaktadır.Tez, bu bağlamda, Hong Kong'un mikro düzeydeki kendine özgü kentsel kimliği ve toplumsal, tarihsel, kültürel katmanlarını barındıran Wong Kar-wai fimleriyle, bu katmanların dinamiklerini incelemeyi amaçlamaktadır. Tüm bu dinamikleri çevreleyen ?hafıza? olgusu ise filmlerde tekrarlanarak belirmektedir. Hafızayı derinlemesine içeren filmler kendi içlerinde de bir hafıza yaratmakta, kentsel zaman/mekan ve kimliklere önemli bir örnek teşkil etmektedir.Film anlatıları gündelik yaşam ilişkisiyle bağıntılı olarak tarihsel, politik, sosyo-ekonomik teorik yaklaşımlar, kültürel çalışmalar ve film çalışmalarıyla analiz edilecektir. Dolayısıyla anlatılarda gündelik yaşam perspektiflerini taşıyan Wong filmleri çok disiplinli teorik yaklaşımlarla incelenecektir. Bu yaklaşımların ışığında bu tez, Wong Kar-wai'nin As Tears Go By (1988), Days of Being Wild (1990), Ashes of Time (1994), Chunking Express (1994), Fallen Angels (1995), Happy Together (1997), In the Mood for Love (2000), 2046 (2004) filmlerini ele almaktadır. | |
dc.description.abstract | The past seals the future, thus the historical facts that are erased from the memory in everyday life motivate the restricted point of views with the fragmented and shadowed consciousness. The relation between the speed of communication and transportation technologies in urban life within the problematic issue of social historical memory take an outstanding place that change the perception of visions of everyday life. The perception and point of views of urban everyday life which are shattered, concealed and restricted with this change appear in narratives of Wong Kar-wai films.In this context, the thesis aims to examine the dynamics of social, historical, and cultural layers of the cities through Wong films which contain these layers of Hong Kong with its specific urban identity. ?Memory? which encircles these dynamics, repetitively emerges in the films. Wong films are notable examples of representation of identity, time and space, and the narratives include the memory thoroughly while they also create a memory in between themselves.Consequently the interrelationship between narratives of films and everyday life will be analyzed within history and politics through the socioeconomic theoretical approaches, cultural and film studies. With this study, therefore, films will be examined using a multidisciplinary approach to relate the narratives that contain the everyday life perspectives. In this manner, the thesis will explore the feature films of Wong Kar-wai, As Tears Go By (1988), Days of Being Wild (1990), Ashes of Time (1994), Chunking Express (1994), Fallen Angels (1995), Happy Together (1997), In the Mood for Love (2000), 2046 (2004). | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.subject | İletişim Bilimleri | tr_TR |
dc.subject | Communication Sciences | en_US |
dc.title | The experience of urban space & time within Wong Kar-Wai films | |
dc.title.alternative | Wong Kar-Wai filmleriyle kentsel zaman ve mekan deneyimi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Sinema Televizyon Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Film | |
dc.subject.ytm | Urban space | |
dc.subject.ytm | Time | |
dc.subject.ytm | Time-space | |
dc.subject.ytm | Wong-Kar-Wai | |
dc.subject.ytm | Cinema | |
dc.subject.ytm | Daily life | |
dc.identifier.yokid | 9004818 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL BİLGİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 254569 | |
dc.description.pages | 124 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |