Show simple item record

dc.contributor.advisorDurna, Zehra
dc.contributor.authorBizat, Esra
dc.date.accessioned2021-05-08T06:48:04Z
dc.date.available2021-05-08T06:48:04Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/627625
dc.description.abstractDünya ve ülkemizde kazalara ve doğal afetlere bağlı ölümler, ölüm nedenleri arasında genişbir yer tutmaktadır. Dünya Sağlık Örgütü tarafından geliştirilen, temel amacı insan sağlığınıyaşam boyu korumak ve geliştirmek olan `21. Yüzyılda Herkes İçin Sağlık` politikasının 21hedefi arasında 9. Hedef olarak `kazalara bağlı yaralanmaların azaltılması` yer almaktadır. Bukapsamda tüm toplumun ilk yardım konusunda bilgilendirilmesi ve eğitilmesi önemkazanmaktadır. Bu çalışma lise öğrencilerinin ilk yardım ile ilgili bilgi düzeylerinindeğerlendirilmesi amacı ile 791 öğrenci üzerinde gerçekleştirilen tanımlayıcı nitelikte biraraştırmadır. Veri toplama öncesi kurum izinleri ve öğrencilerden bilgilendirilmiş sözlü onamalınmıştır. Temel ilk yardım uygulamaları ile ilgili bilgi düzeyi anket formu ile elde edilmiştir.Veriler SPSS (11.5 versiyon) istatistik programı ile analiz edilmiştir. Yaş ortalaması16,22±1,19 (yaş aralığı:13-20) olan öğrencilerin %16,2`si (n=128) ?İlk Yardım? dersialmamıştır. Çalışmada ?Acil yardım/ambulans numarası? (%93,9) ve ?İlkyardımcı tanımı?(%90,1) konusundaki bilgi düzeyinin en iyi, ?Zehir Danışma Merkezi Numarası?nı (%1,5) ve?Açık kırık tanımı?nı bilen (%1,6) öğrenci oranının en düşük olduğu belirlenmiştir. İlkyardım temel uygulamalarına yönelik bilgi düzeyinin 12.sınıf öğrencilerinde en yüksek(x±SD: 20,66±3,25, Dağılım:9-34), 9.sınıf öğrencilerinde ise en düşük bulunmuştur(x±SD:19,29±3,9, Dağılım:9-34). Öğrencilik dışında bir işte çalışan öğrencilerin?Yaralanmalar? alt grubundan daha yüksek puan aldıkları belirlenmiştir (Zmwu=-2,44;p=0,01). ?İlk yardım dersi alma durumu?, ?son altı ay içinde önemli sağlık sorunu öyküsü?,?son bir yıldaki sağlık durumu algısı? ve ?yaş? değişkenleri yönünden temel ilk yardımuygulamalarına ilişkin bilgi düzeyinde istatistiksel olarak fark saptanmamıştır (p>0,05). Liseöğrencilerinin ilk yardım temel uygulamalarına yönelik bilgi düzeylerinin arttırılması için ?İlkyardım? dersinin kapsamının genişletilmesi ve uygulamalı olarak verilmesi önemlidir.
dc.description.abstractDeath rates caused by the accidents and natural disasters are high both in our country and inthe world. The main objective of ?Health for Everyone in 21st Century? policy, developed byWorld Health Organization, is to protect human life and develop healthy lifestyles. The ninthaim of ?Health for Everyone in 21h Century? policy is ?Reducing Accidental Injuries?. In thiscontext, training of people and informing the public about first aid is gaining high importance.This study is a descriptive research and subjected to 791 high school students to assess theirlevel of knowledge about first aid practices. Prior to data collection, institutional permissionsand informed verbal consent were obtained. The data about the knowledge regarding first aidpractices was gathered using a questionnaire developed by researchers. Data was analyzedusing SPSS (11.5 version) statistical program. The average age of the students is 16.22±1.19(Range: 13-20), 16.25% of them have not received ?First Aid? course. `Emergencyassistance/ambulance number` and ?Definition of first aid performer` questions have thehighest correct results with 93.9% and 90.1%, respectively. On the other hand, `PoisonCounseling Center Number` and `Open fracture definition` questions have the lowest correctresults with 1.5% and 1.6% respectively. On level of knowledge for basic first aid practicesscored the highest 12th grade students (x±SD: 20.66±3.25, Range: 9-34), and 9th gradestudents scored the lowest on (x±SD: 19.2±3.9, Range: 9-34). Students, working a part-timeobtained higher scores from ?Injuries? sub-group than those not working part-time (Zmwu= -2.44, p=0.01). There was not a statistically significant relationship between level ofknowledge of basic first aid practices and the following variables (p>0.05) such as; ?age?,?receiving a first aid course?, ?a history of serious health problems within the last sixmonths?, and ?the perception of the health status?. As a conclusion, it is suggested that thereis need to promote the first aid knowledge and skills of high school students; to establishcomprehensive first aid courses and training programs in schools.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHemşireliktr_TR
dc.subjectNursingen_US
dc.subjectİlk ve Acil Yardımtr_TR
dc.subjectEmergency and First Aiden_US
dc.titleLise öğrencilerinin ilk yardım temel uygulamaları ile ilgili bilgi ve deneyimlerinin değerlendirilmesi
dc.title.alternativeThe knowledge and experience of high school students about first aid practices
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentHemşirelik Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid358782
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL BİLİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid247876
dc.description.pages82
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess