Show simple item record

dc.contributor.advisorKaraduman, İlkay
dc.contributor.authorAkbarova, Kamala
dc.date.accessioned2021-05-08T06:48:02Z
dc.date.available2021-05-08T06:48:02Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-12-14
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/627600
dc.description.abstractÇalıĢma, renklerin ve kumaĢ kalitesinin tüketici marka bilinci üzerindeki etkisini araĢtırıyor. Ürün rengi ve kalitesi, alıĢveriĢ yapan kiĢilerle iletiĢimde önemli bir rol oynamaktadır ve bir ilgi yaratabilir ve onları satın alma yönünde motive edebilir. Ġstanbul'un nüfusu her yıl büyüyor. Çok güçlü bir satın alma gücüne sahip en çeĢitli tüketici grubudur. Pazarlamacılar ihtiyaçlarını anlamak için harika bir fırsat yaratıyor. KuĢkusuz, renk ve kumaĢ kalitesi önemli bir rol oynamaktadır ve Türk müĢterilerinin moda markası seçimlerini etkileyen büyük bir özelliğe sahiptir. Bu araĢtırmada, alıcıların marka farkındalığına dayalı ürünlerin farklı renk ve kumaĢ kalitesinin etkisi gösterilmektedir. Moda markası Ģirketleri amaçlarını açıklığa kavuĢturmalı ve ürünlerinin tasarımını kalite ve renk açısından hazırlamalıdır.
dc.description.abstractThe study will investigate the effect of colors and fabric quality on consumer brand awareness. Product color and quality plays a significant role in communicating with shoppers and can cause an interest and motivate them toward purchasing. The population of Istanbul is growing each year. They are the most various group of consumers with a very strong purchasing power. It creates a great opportunity for marketers to understand their needs. Undoubtedly, color and fabric quality play an important role and have a great feature that affects Turkish customers‟ fashion brand choices. That research presents the impact of different colors and fabric quality of products based on buyers brand awareness. Fashion brand companies need to clarify their aims and prepare their products design with respect to quality and color.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGiyim Endüstrisitr_TR
dc.subjectClothing Industryen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleThe effect of product`s color and fabric quality on brand preference: A study in fashion retailers in Turkey
dc.title.alternativeÜrünün renginin ve kumaş kalitesinin marka bilgisi üzerine etkisi: Türkiye'de moda perakendecilerine bir çalışma özet
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-12-14
dc.contributor.departmentİşletme (İngilizce) Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmBrand
dc.subject.ytmFabrics
dc.subject.ytmContent knowledge
dc.subject.ytmProduct identity
dc.subject.ytmProduct structure
dc.subject.ytmQuality
dc.subject.ytmQuality properties
dc.subject.ytmFashion idustry
dc.subject.ytmClothes
dc.subject.ytmConsumer conscious
dc.identifier.yokid10169098
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid490586
dc.description.pages93
dc.publisher.disciplineİşletme Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess