Show simple item record

dc.contributor.advisorAkın, Semiha
dc.contributor.authorBaşar, Gülistan
dc.date.accessioned2021-05-08T06:48:02Z
dc.date.available2021-05-08T06:48:02Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/627595
dc.description.abstractHastaların gereksinimlerinin karşılanmasında hemşireler ile hemşirelik öğrencilerinden iletişim ve problem çözme becerilerini etkin biçimde kullanmaları beklenmektedir. Bu çalışma hemşirelerin ve hemşirelik öğrencilerinin problem çözme ve iletişim becerilerini değerlendirmek ve bu becerilerini geliştirmeye yönelik önerilerde bulunmak amacı ile tanımlayıcı nitelikte planlandı. Araştırma İstanbul'da bir üniversite hastanesi ile iki özel hastanede çalışan 170 hemşire ve bir hemşirelik yüksekokulunda öğrenim gören 413 öğrenci üzerinde gerçekleştirildi. Veri toplama araçları olarak Hemşire Bilgi Formu, Öğrenci Bilgi Formu, Problem Çözme Envanteri, Kişiler Arası İlişki Boyutları Ölçeği kullanıldı. Gerekli kurum ve ölçek kullanım izinleri alındı. Verilerin istatistiksel analizi SPSS kullanılarak gerçekleştirildi. Hemşirelerin ve hemşirelik öğrencilerinin problem çözme ve iletişim becerilerinin orta düzeyde olduğu bulundu. Öğrencilere kıyasla, hemşirelerin Problem Çözme Envanteri ve Kişilerarası İlişki Boyutları Ölçeği Empati alt boyutu puan ortalamaları daha yüksek bulundu. Bekar, orta gelir düzeyinde, sorumlu hemşire pozisyonunda çalışan, samimi arkadaşı olduğunu, düzenli kitap okuduğunu, bilgisayar kullanmadığını, iletişim ve stresle başa çıkma ile ilgili eğitim aldığını bildiren hemşirelerin iletişim becerileri daha iyi bulundu. Çocukluğunun büyük bölümünü ilde geçirdiğini, düzenli kitap okuduğunu, spor yaptığını bildiren öğrencilerin problem çözme becerileri daha yüksek; kız öğrencilerin, akademik başarısını iyi olarak algılayan, samimi arkadaşı olduğunu ve düzenli kitap okuduğunu bildiren öğrencilerin iletişim becerileri daha iyi olduğu belirlendi. Hemşirelik yüksekokullarındaki müfredat programının öğrencilerin problem çözme ve iletişim becerilerini geliştirecek yönde zenginleştirilmesi, hemşirelere yönelik sürekli hizmet içi eğitim programları, klinik vaka tartışmaları ve senaryo çalışmaları ile iletişim ve problem çözme becerilerinin geliştirilmesi önerilmektedir.Anahtar kelimeler: Hemşire, hemşirelik öğrencileri, problem çözme, iletişim
dc.description.abstractNurses as well as nursing students are expected to use their problem-solving skills effectively in meeting the needs of patients. This study, which is planned to be descriptive, aims to assess the problem-solving and communication skills of nurses and nursing students, and to make suggestions to improve these skills. The research was carried out in Istanbul, on 170 nurses working at a university hospital and two private hospitals, and on 413 students studying at the school of nursing. Nurse Information Form, Student Information Form, Problem-Solving Inventory, Scale of Interpersonal Relation Dimensions were used for data collection. Required permissions were obtained from the institutions as well as the permissions to use the scales. For the statistical analysis of the data, SPSS was used. Problem-solving and communication skills of the nurses and the nursing students was found to be moderate. When compared to the students, nurses? averages of Problem-Solving Inventory and the Empathy sub-dimension of the Scale of Interpersonal Relation Dimensions were found to be higher. Communication skills of the nurses who reported having the following qualifications were found to be higher: single, in the middle-income level, working as a head nurse, having a close friend, reading regularly, not using computer, and having had a training on communication and stress management. The students who reported having spent most of his/her childhood in a city, reading regularly, and doing sports were found to have better problem-solving skills while the students who reported being female, considering himself/herself as having a good academic success, having a close friend, reading regularly were found to have better communication skills. It is advised to enrich the curriculum of nursing schools so as to improve problem-solving and communication skills of students, and to improve problem-solving and communication skills of nurses by in-service training programs clinical case discussions and scenario studies.Key words: Nurse, nursing students, problem solving, communicationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHemşireliktr_TR
dc.subjectNursingen_US
dc.titleHemşirelerde ve hemşirelik öğrencilerinde problem çözme ve iletişim becerilerinin değerlendirilmesi
dc.title.alternativeThe assesment of problem solving and communication skills of nurses and nursing students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentHemşirelik Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmNursing
dc.subject.ytmCommunication
dc.subject.ytmProblem solving
dc.subject.ytmNurses
dc.subject.ytmStudents-nursing
dc.subject.ytmNurse-patient relations
dc.subject.ytmEducation-nursing
dc.identifier.yokid402546
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL BİLİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid288998
dc.description.pages145
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess