Logistic management and the harmonization requirement from view of point Turkey?s full membership to the EU
dc.contributor.advisor | Berk, Niyazi | |
dc.contributor.author | Ekinci, Ceren | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T06:48:00Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T06:48:00Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/627573 | |
dc.description.abstract | Türkiye orta ve modern çaglarda altı yüzyıllık hakimiyeti boyunca farklı dinve dile sahip milletleri yönetmis onları kendi kültürlerini korumasına izinverip bünyesinde barındırmıs bir ülkedir.Türkiye tarihi ve kültüreldegerlerine sahip Avrupa ,Karadeniz ve Asya arasında önemli baglantınoktasında bulunmaktadır.Ayrıca islami ve Hristiyan kesimler arasındakültürel ,sosyal ve politik uzlasma yaratmıstır.Uluslararası kontrole sokulan dünya ekonomisi sirketlerin sınırları geçmeaktivitelerini arttırmıstır.Bundan dolayı , lojistik küresel sirketlerinbasarısında stratejik silah olmustur. Lojistik deger zincirinde giderleriazaltarak ya da müsteriye farklı servisler sunarak rekabet üstünlügüsaglayan ana kaynaktır.Firmaların uluslararası anlamda lojistik yapılarını belirlemesi ciddi birnoktadır. Bu ulusallararası yapıdaki tasarım ve kontrol kompleks yönetimsorunu olmaya baslamıstır. Globallesme ile birlikte artan rekabet unsuru daberaberinde bir takım yeni uygulamaları getirmistir. iste bunlardan oldukçakabul gören ve yaygın bir kullanım alanı bulan bir tanesi de ana is ve bunabaglı olarak da dıs kaynaklardan yararlanmadır.Çogu küresel sirket için genel çözüm lojistik servisinin üçüncü parti lojistik(3PL) hizmet saglayıcısı tarafından verilen lojistikte dıs kaynak kullanımıtedarik zinciri içindeki temel lojistik faaliyetlerinden birkaçının (ardısıkolarak en az üç farklı faaliyet örnegin depolama, nakliye ve stok yönetimi)konusunda uzman olan lojistik sirketleri tarafından üstlenilmesidir.Çok uluslu firmalar lojistikle ilgili en iyi sonuca ulasmak için arastırmayıbırakmıyorlar.Yeni akım is yerli dagıtım merkezlerinin sayısını azaltıp,depolarını ise daha merkezi konuma getirmektir.Bir bütün olarak elealındıgında modernlesme süreci Turkiye'nin katılım perspektifi olmaksızınhızlandırılan kesin güç olmayacaktı.Lojistikteki modernlesme AvrupaBirligi assistanlıgında ve tam Avrupa Birligi üyesi olma çabalarındahızlandırılmıstır. | |
dc.description.abstract | Turkey has the heritage of a State which maintained the most tolerantadministration during the Middle and Modern Ages, which granted freedomof religion and languages for six centuries, and which managed to keepthose nations together with their cultures and languages. Turkey establishesa very important link between Europe and the Black Sea, Central Asiancountries. It also contributes to cultural, social and political rapprochementbetween the Islamic and Christian worlds.The internationalization of the world economy has substantially increasedborder-crossing activities between companies. Consequently, logistics hasbecome a strategic weapon for the success of global firms. Byminimizing the costs in the value chain or providing customers withdifferentiated services, logistics acts as a major source of competitiveadvantages.It is crucial for firms to design their logistics structure on theinternational basis. Design and control of these internationalstructures has become a complex managerial issue. Common solution formany global companies is to outsource logistics services from thirdparty service providers, through which companies could be more focused ontheir core business.The current trend in the market is to decrease the number of localdistribution centers (DCs) while establishing more centralized warehouses.All in all, it is not certain whether the modernization process has alreadydeveloped a momentum strong enough to push Turkey further along itscurrent path also without the accession perspective. However, modernizationin logistics is being significantly accelerated due to EU assistance and by theeffort to become a full EU member. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İşletme | tr_TR |
dc.subject | Business Administration | en_US |
dc.title | Logistic management and the harmonization requirement from view of point Turkey?s full membership to the EU | |
dc.title.alternative | Lojistik yönetimi ve Türkiye`nin Avrupa Birliği üyeliğine uyum koşulları | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Membership | |
dc.subject.ytm | Logistics | |
dc.subject.ytm | Logistic management | |
dc.subject.ytm | European Union | |
dc.subject.ytm | Full membership | |
dc.subject.ytm | Adjustment | |
dc.identifier.yokid | 9004684 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL BİLGİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 254434 | |
dc.description.pages | 113 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |