Show simple item record

dc.contributor.advisorKurtulmuş, Bekir Emre
dc.contributor.authorNwosu, Stanley Chiedozie
dc.date.accessioned2021-05-08T06:47:57Z
dc.date.available2021-05-08T06:47:57Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-12-14
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/627544
dc.description.abstractBu çalışma etkili karar verme sürecinin (EDMP) stratejik planlama süreci (SPP) üzerindeki etkisini belirlemeye çalışmıştır. Amaç, Karar Verme Kapsamluluğu, Genişletilebilirlik ve Hız olmak üzere EDMP'nin boyutlarının Stratejik Analiz, Stratejik Seçim ve Strateji Uygulaması olan SPP önlemleri üzerinde herhangi bir etkisi olup olmadığını tespit etmekti. Bu, boş formlarında EDMP'nin boyutları ile SPP'nin önlemleri arasında anlamlı bir ilişki bulunmadığını ifade eden dokuz hipotez ortaya çıkarmıştır. Çalışma Nijerya petrol endüstrisi üzerinde yapıldı ve veriler Port Harcourt'taki 25 küçük ve orta ölçekli şirketten 250 katılımcıdan elde edildi. Elde edilen veriler, Spearman'ın sıra siparişi korelasyon tekniği kullanılarak istatistiksel analize tabi tutuldu; Sosyal Bilimler İçin İstatistik Paketi (SPSS) 21.0 sürümü tarafından desteklenmiştir. Analiz, EDPM'nin boyutları ile SPP'nin önlemleri arasında güçlü ve olumlu bir ilişki olduğunu ortaya koymuştur. Analiz sonuçlarına göre, EDMP boyutlarının SPP önlemlerine olumlu ve belirgin bir etkisi olduğu sonucuna varılmıştır. Küçük ve orta ölçekli işletmelerin, karar verme sürecinin, işlerinin büyümesine ve başarısına yönelik mevcut ve gelecekteki etkilerine özel önem vermeye gayret etmeleri önerildi; bu, onların eylemlerini yönlendiren güvenilir stratejik planlar üretmelerini sağlayacaktır. belirlenmiş hedeflere ulaşma yolunda.
dc.description.abstractThis study sought to establish the impact of effective decision making process (EDMP) on strategic planning process (SPP). The purpose was to establish if the dimensions of EDMP which are Decision making Comprehensiveness, Extensiveness and Speed have any impact on the measures of SPP which are Strategic analysis, strategic choice and strategy implementation. This gave rise to nine hypothesis stated in their null form that there is no significant relationship between the dimensions of EDMP and the measures of SPP. The study was carried out on the Nigerian oil industry and data was generated from 250 respondents of 25 small and medium scale enterprises in Port Harcourt. Data generated was subjected to statistical analysis using the Spearman's rank order correlation technique; aided by the Statistical Package for Social Sciences (SPSS) version 21.0. The analysis revealed that there is a strong positive and significant relationship between the dimensions of EDPM and the measures of SPP. Based on the analysis, it was concluded that there exist, a positive and significant impact of the dimensions of EDMP, on the measures of SPP. It was recommended that small and medium scale enterprises should endeavour to pay special attention to the present and future implications of their decision making process to the growth and success of their business as this will enable them come up with reliable strategic plans that will drive their actions towards achieving set objectives.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleEffective decision making process and its impact on strategic planning process: A case study of Nigerian oil industry
dc.title.alternativeEtkili karar veren süreci ve stratejik planlama sürecine etki: Nijerya yağı sanayisinin örnek bir çalışması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-12-14
dc.contributor.departmentİşletme (İngilizce) Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmDecision making process
dc.subject.ytmDecision making
dc.subject.ytmEffectiveness
dc.subject.ytmPlanning
dc.subject.ytmStrategic planning
dc.subject.ytmOil industry
dc.subject.ytmOil sector
dc.subject.ytmNigerya
dc.subject.ytmSmall and Medium Sized Firms
dc.identifier.yokid10171518
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid490604
dc.description.pages83
dc.publisher.disciplineİşletme Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess