Show simple item record

dc.contributor.advisorŞirin, Ahsen
dc.contributor.authorArabacioğlu, Ceyda
dc.date.accessioned2021-05-08T06:47:56Z
dc.date.available2021-05-08T06:47:56Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/627534
dc.description.abstractNormal gebelikte fizyolojik ve anatomik değişiklikler sonucu oluşan minör rahatsızlıklar kadının günlük yaşam aktivitelerini de önemli ölçüde etkilemektedir. Bu çalışma gebelerde ortaya çıkan fizyolojik ve psikolojik değişiklikleri tanımlamak, yaşam kalitesini değerlendirmek, elde edilen sonuçlar doğrultusunda gebelerin eğitim gereksinimlerini belirlemek amacıyla tanımlayıcı-kesitsel tipte planlandı. Araştırma İstanbul'da bir vakıf üniversitesi hastanesinde ayaktan rutin gebelik izlemlerini sürdüren 40'ı 1. trimesterde, 40'ı 2. trimesterde, 48'i 3. trimesterde olan 128 gebe üzerinde gerçekleştirildi. Veri toplama araçları olarak ?Gebe Tanılama Formu? ve ?DSÖ Yaşam Kalitesi Ölçeği? (WHOQOL-Brief TR) kullanıldı. Gerekli kurum izni alındı. Verilerin istatistiksel analizi SPSS programı kullanılarak gerçekleştirildi. Gebelerin yaş ortalaması 30,02 ± 5,15 bulundu. Gebelerin %18'inin kronik bir hastalığı olduğu, %28,9'unun sürekli ilaç kullandıkları belirlendi. 1. trimester gebelerin %75'nin bulantı, %57,5'nin kusma, %77,5'nin sık idrara çıkma, %67,5'nin kasık ağrısı, %77,5'nin sinirlilik hali, %70'nin uykusuzluk problemleri yaşadığı rapor edildi. Gebelerin yaşam kalitelerinin ölçeğin birçok boyutunda orta düzeyde olduğu bulundu. Kronik hastalığı olan gebelerin yaşam kalitesi ölçeğin tüm alanlarında sağlıklı gebelere oranla daha düşük düzeyde bulundu. Sürekli ilaç kullanımı olan gebelerin yaşam kalitesi ölçeğin tüm alanlarında ilaç kullanımı olmayan gebelere kıyasla daha düşük düzeyde bildirildi. Çalışma sonucunda elde edilen bulgular doğrultusunda gebelerin yaşam kalitesini olumsuz yönde etkilediği saptanan alanlara yönelik eğitim ve danışmanlık hizmetlerinin etkinliğinin ve gebelere bakım veren hemşire ve ebelerin sorumluluklarının arttırılması önerilmektedir.Anahtar kelimeler: Gebelik, yaşam kalitesi, eğitim.
dc.description.abstractMany pregnancy-related anatomical and physiological changes result in minor disturbances which affect women?s quality of life during pregnancy. The aims of the study were to assess the physiologic and psychological symptoms of pregnant women and their quality of life, and to determine the educational needs of women during pregnancy. The study adopted a descriptive-cross sectional design. This study was conducted at a gynaecology clinic of a private hospital affiliated to a Foundation University in Istanbul. Study sample comprised of a total of 128 pregnant women. Forty women were at their first trimester, 40 women were at their second trimester, and 48 women were at their third trimester of pregnancy. The data were gathered using Pregnancy Information Form and World Health Organization Quality of life Questionnaire (WHOQOL-Brief TR). The study project was approved by the university and administration. The statistical analysis was performed using SPSS software (version 16). The mean age of the patients was 30.02 ± 5.15. Eighteen percent of pregnant women had a history of chronic diseases, 28.9% used medication during pregnancy. Study found that women?s quality of life was at moderate level. The common symptoms experienced by pregnant women during 1st semester of pregnancy were nausea (75%), vomiting (57.5%), frequent urination during pregnancy (77.5%), groin pain during pregnancy (67.5%), irritability (77.5%), sleep disturbances during pregnancy (70%), respectively. Pregnant women who had a history of chronic disease had lower quality of life scores (p < 0.05). Pregnant women who had to use medication during their pregnancy had lower quality of life scores than those who did not have to use any medication during their pregnancy (p < 0.05). Study results suggest that the quality of life of pregnant women was affected negatively, and maternal health care services and education will contribute positively to the quality of a woman's life during pregnancy.Keywords: Pregnancy, quality of life, education.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHemşireliktr_TR
dc.subjectNursingen_US
dc.titleGebelerde yaşam kalitesi ve eğitim gereksinimlerinin belirlenmesi
dc.title.alternativeDetermining THE quality of life and educational needs of pregnant
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentHemşirelik Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPregnancy
dc.subject.ytmQuality of life
dc.identifier.yokid431494
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL BİLİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid420048
dc.description.pages92
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess