Show simple item record

dc.contributor.advisorBaş, Berke
dc.contributor.authorGöksu, Ezgi
dc.date.accessioned2021-05-08T06:47:50Z
dc.date.available2021-05-08T06:47:50Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/627469
dc.description.abstractDuvardaki Sen, konu anlatmaktan çok film yapımı üzerine sorgulamaların amaçlandıgı birkısa filmdir. Askı obsesyona dönüsmüs birinin, psikosomatik kriz geçirmesinin ardından,günlük yasamının kesintiye ugramasına neden olan olaylar zincirini aktaran rüyası konuedilmektedir. Rüya, gerçeklik, halüsinasyon kavramlarının filme aktarılırken üzerlerindenasıl oynamalar yapılabilecegi, bunların izleyiciye aktarımında nasıl bir yol izlenecegiüzerinde durulmustur. Filmin sonunun açık bırakılmasının nedenlerinden birisi karakterinsadece bu krizler esnasında günlük yasantısının sekteye ugraması degil, kriz sonrasında dagerçeklik ve halüsinasyon ikilemi arasında kalarak hayatını sürdürdügünü göstermekti. Birdiger neden ise izleyiciye farklı okumalar yapma fırsatı tanımaktı. Filmde özelliklehalüsinasyon, rüya ve rüya içerisinde de zamanda sıçramalar seklinde bir anlatım tercihedilmesi, birden fazla zaman diliminde film yapımı ve gerçeklik algısının sorgulanmasıendisesi tasıdıgındadır.
dc.description.abstractThe Picture On The Wall, aimed to question film making, rather than just telling one story.The film is about a young man, whose love has turned into an obsession, havingpsychosomatic crisis after gently touching her picture on the wall and seeing a disorganizeddream that gives clues about why his daily life breaks down. We tried to experiment on howto transfer the concepts of dream, reality and hallucination triangle to the film. The openending of the film is to show that the protagonist?s daily life is breaking down not only whenthe psychosomatic crisis occurs but after he turns back to normal status also. Another reasonwas that to give the audience an option to make different readings. The reason we chose anarration on dream, hallucination and inside the dream time leaping was to question filmmaking and perception of reality.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıtr_TR
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleDream worlds: An analysis of the dream space in films and a case study on a short film `Picture on The Wall`
dc.title.alternativeRüya dünyalar: Filmde rüya kullanımı ve `Duvardaki Sen` kısa filmi örnek durum incelemesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSinema Televizyon Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmHallucinations
dc.subject.ytmShort film
dc.subject.ytmFilm
dc.subject.ytmDream
dc.identifier.yokid9013738
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL BİLGİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid254479
dc.description.pages63
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess