Dream worlds: An analysis of the dream space in films and a case study on a short film `Picture on The Wall`
dc.contributor.advisor | Baş, Berke | |
dc.contributor.author | Göksu, Ezgi | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T06:47:50Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T06:47:50Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/627469 | |
dc.description.abstract | Duvardaki Sen, konu anlatmaktan çok film yapımı üzerine sorgulamaların amaçlandıgı birkısa filmdir. Askı obsesyona dönüsmüs birinin, psikosomatik kriz geçirmesinin ardından,günlük yasamının kesintiye ugramasına neden olan olaylar zincirini aktaran rüyası konuedilmektedir. Rüya, gerçeklik, halüsinasyon kavramlarının filme aktarılırken üzerlerindenasıl oynamalar yapılabilecegi, bunların izleyiciye aktarımında nasıl bir yol izlenecegiüzerinde durulmustur. Filmin sonunun açık bırakılmasının nedenlerinden birisi karakterinsadece bu krizler esnasında günlük yasantısının sekteye ugraması degil, kriz sonrasında dagerçeklik ve halüsinasyon ikilemi arasında kalarak hayatını sürdürdügünü göstermekti. Birdiger neden ise izleyiciye farklı okumalar yapma fırsatı tanımaktı. Filmde özelliklehalüsinasyon, rüya ve rüya içerisinde de zamanda sıçramalar seklinde bir anlatım tercihedilmesi, birden fazla zaman diliminde film yapımı ve gerçeklik algısının sorgulanmasıendisesi tasıdıgındadır. | |
dc.description.abstract | The Picture On The Wall, aimed to question film making, rather than just telling one story.The film is about a young man, whose love has turned into an obsession, havingpsychosomatic crisis after gently touching her picture on the wall and seeing a disorganizeddream that gives clues about why his daily life breaks down. We tried to experiment on howto transfer the concepts of dream, reality and hallucination triangle to the film. The openending of the film is to show that the protagonist?s daily life is breaking down not only whenthe psychosomatic crisis occurs but after he turns back to normal status also. Another reasonwas that to give the audience an option to make different readings. The reason we chose anarration on dream, hallucination and inside the dream time leaping was to question filmmaking and perception of reality. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.subject | İletişim Bilimleri | tr_TR |
dc.subject | Communication Sciences | en_US |
dc.title | Dream worlds: An analysis of the dream space in films and a case study on a short film `Picture on The Wall` | |
dc.title.alternative | Rüya dünyalar: Filmde rüya kullanımı ve `Duvardaki Sen` kısa filmi örnek durum incelemesi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Sinema Televizyon Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Hallucinations | |
dc.subject.ytm | Short film | |
dc.subject.ytm | Film | |
dc.subject.ytm | Dream | |
dc.identifier.yokid | 9013738 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL BİLGİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 254479 | |
dc.description.pages | 63 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |