The role of education in shaping national identities of secondary school children in Turkey and Greece
dc.contributor.advisor | Özkırımlı, Umut | |
dc.contributor.author | Turper, Sedef | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T06:47:34Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T06:47:34Z | |
dc.date.submitted | 2008 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/627289 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, (I) Milli kimlik ve (II) ?Diğer?lerine karşı tutum, milliyetçi tutumların yeniden üretilmesini açıklamak amacıyla Türk ve Yunan eğitim sistemleri bağlamında araştırılmıştır. Çalışma 203 Yunan Ortaokul öğrencisinden ve 150 Türk İlköğretim okulu öğrencisinden oluşan iki örneklem kullanılarak yapılmıştır. Her iki örneklem grubu içinde, sonuçlar bireylerin aldıkları eğitim ile kendi yurtdaşlarına ve ?Diğer? milletlere karşı tutumları arasında anlamlı bir ilişki göstermiştir. | |
dc.description.abstract | In this thesis, within Turkish and Greek educational systems the reproduction of nationalist attitudes are investigated with a focus on the (I) National Identity and (II) Attitudes towards Others. The participants were 203 Greek Secondary School children and 150 Turkish Secondary School children. Both in the Greek and Turkish samples, results showed that education, especially the history teaching plays a crucial role in shaping the attitudes of children towards their fellow nationals and the ?others?. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Sosyoloji | tr_TR |
dc.subject | Sociology | en_US |
dc.subject | Uluslararası İlişkiler | tr_TR |
dc.subject | International Relations | en_US |
dc.title | The role of education in shaping national identities of secondary school children in Turkey and Greece | |
dc.title.alternative | Türkiye ve Yunanistan'da ortaöğretim öğrencilerinin milli kimliklerinin oluşumunda eğitimin rolü | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Uluslararası İlişkiler Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Education system | |
dc.subject.ytm | Turkey | |
dc.subject.ytm | Greece | |
dc.subject.ytm | Secondary education students | |
dc.subject.ytm | Students | |
dc.subject.ytm | National identity | |
dc.subject.ytm | Identity construction | |
dc.subject.ytm | Comparative education | |
dc.subject.ytm | Turkish-Greek relations | |
dc.subject.ytm | Xenophobia | |
dc.identifier.yokid | 323233 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL BİLGİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 254455 | |
dc.description.pages | 98 | |
dc.publisher.discipline | Uluslararası İlişkiler Bilim Dalı |