Show simple item record

dc.contributor.advisorKorukçu, Münip Melih
dc.contributor.authorLevitas, Lemi Mark
dc.date.accessioned2021-05-08T06:47:32Z
dc.date.available2021-05-08T06:47:32Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-03-07
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/627269
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı Fransız tiyatrosunun iki önemli yazarının oyunlarının odağına farklı biçimlerde yerleştirdikleri şiddet olgusunu analiz etmektir. Giriş bölümünün ardından ikinci bölümde şiddetin etimolojisi ve farklı tanımları incelenmektedir. Araştırmamızın üçüncü bölümü antik tragedyadan, postdramatik tiyatroya şiddetin tiyatro tarihinde nasıl ele alındığını ve seyirciyle hangi ölçüde buluşabildiğini ortaya koymaktadır. Dördüncü bölümde, Xavier Durringer'nin yazdığı `Dilimin Ucunda Öldürme İsteği adlı oyunda banliyölerde yaşanan şiddetin gündelik hayatın sıradan bir parçasını haline gelişini incelemek, bu durumun arkasında yatan tarihsel gerçeği ve bugün gelinen noktayı anlamamıza yardımcı olmaktadır. Beşinci bölümde ise Philippe Minyana'nın kaleme aldığı `Anne-Laure ve Hayaletler` adlı oyunu aracılığıyla toplumun her katmanına yerleşen şiddeti incelerken sözel şiddetin çağdaş bireyin insan ilişkilerini nasıl etkilediğini farklı açılardan yorumlamamıza olanak sağlayacaktır. Her iki bölümün sonunda şiddeti farklı yönleriyle ele alan bu oyunlar için reji önermesi yer almaktadır.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to analyze the phenomenon of violence which becomes the focus of the plays of the two important writers of the French theatre in different forms. In the second part after the introduction, etymology and different definitions of violence are examined. The third chapter of our research reveals how the violence is addressed from the ancient tragedy to the post dramatic theater in the history of the theater and to what extent it can meet with the audience. In the fourth chapter, examining the emergence of violence in the suburban area as an ordinary part of daily life in the so-called play `A Desire to Kill on the Tip of the Tongue` written by Xavier Durringer helps us to understand the historical truth behind this situation and the point arrived at today. In the fifth chapter, the analysis of violence observed in all layers of the society through the so-called play `Anne-Laure and Ghosts` by Philippe Minyana will allow us to interpret with different perspectives how verbal violence affects human relations of modern individuals. At the end of both chapters, there is a suggestion of a stage direction for these plays which address violence from different viewpoints.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıtr_TR
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.titleXavier Durringer ve Philippe Minyana`nın oyunlarında şiddet olgusu
dc.title.alternativePhenomenon of violence in the plays of Xavier Durringer and Philippe Minyana
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-03-07
dc.contributor.departmentDrama ve Oyunculuk Ana Sanat Dalı
dc.subject.ytmTheatre
dc.subject.ytmTheater plays
dc.subject.ytmFrench theatre
dc.subject.ytmDurringer, Xavier
dc.subject.ytmViolence
dc.subject.ytmMinyana, Philippe
dc.identifier.yokid10182612
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid502091
dc.description.pages116
dc.publisher.disciplineTiyatro Yönetmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess