dc.contributor.advisor | Yumru, Hülya | |
dc.contributor.author | Mohammad Alnijres, Bayan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T06:47:24Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T06:47:24Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-10-14 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/627178 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, İngiliz Dili Eğitimi bölümü öğrencilerinin kullandıkları yazma stratejileri, yazma ödevlerine karşı tutumları ve bu ödevleri tamamlamak için kullanmayı tercih ettikleri kaynakları ve bunların yanı sıra akademik yazma konusunda karşılaştıkları sorunları ortaya çıkarmaktır. Çalışmaya 2017-2018 akademik yılında İstanbul'da bir vakıf üniversitesinin İngiliz Dili Eğitimi bölümü 2. sınıfında okumakta olan 34 öğrenci katılmıştır. Araştırmanın amaçlarına ulaşmak için nicel ve nitel veriler bir anket yolu ile toplanmıştır. Çalışma sonuçları, öğrencilerin üst bilişsel yazma stratejilerinin öneminin farkında olduklarını ortaya koymuş, bunun yanı sıra öğrencilerin büyük bir çoğunluğunun yazım öncesi evrede beyin fırtınası ve taslak hazırlama stratejilerini kullandıklarını göstermiştir. Öğrencilerin hemen hepsinin en çok düzeltme stratejisini kullandıkları bulunmuştur. Ancak öğrencilerin düzeltme stratejisini kullanırken yazım öncesi evrede akran geri bildiriminden faydalanmayı tercih ettikleri ve yazım süreci sonunda ise akran dönütüne değil öğretmen dönütüne önem verdikleri tespit edilmiştir. Ayrıca, öğrencilerin yarısının İngilizce yazma aktivitelerini günlük hayatta kullanmayıp sadece verilen ödevleri yapmak için kullandıkları belirlenmiştir. Öğrencilerin ödevlerini hazırlamakta kullandıkları ana kaynakların sırasıyla kitaplar, dergiler ve Internet veri tabanları olduğu tespit edilmiştir. Bunlara ek olarak, öğrencilerin yazma sürecinde en sık yaşadıkları sorunların sırasıyla Konu ile ilgili kaynak bulma, Konu seçme, Açımlama, Kaynak kullanma ve alıntı, Kendi düşüncelerini ifade etme, Bağlaşıklık ve bağdaşıklık ifadelerini kullanma ve Dili kullanma olduğu sonucuna varılmıştır.Anahtar Kelimeler: Akademik Yazma, Süreç Odaklı Yazma Öğretimi, Yazma Stratejileri, Akademik Yazma Sorunları. | |
dc.description.abstract | The aim of this research was to explore the writing strategies used by ELT students, their attitudes towards writing assignments and the sources they like to use, and the difficulties they experience in academic writing. The study was designed as a survey based research. Quantitative research methods were employed in order to collect as well as to analyze the data. A questionnaire was used to collect the data that was obtained from 34 second-year students, studying at the English Language Teaching Department of Education Faculty at a foundation university in Istanbul, Turkey in 2017-2018 academic year. The results of the present research revealed that the participants of the study are aware of the importance of using metacognitive writing strategies in the completion of quality writing assignments. It also became clear that the participants pay attention to the identification of what they specifically want to say at the pre-writing stage. That is, they use brainstorming techniques and prepare an outline before they begin to write their first drafts on a given topic. The participants favor peer feedback at the pre-writing stage but not at the post-writing stage. The most frequently used writing strategy was found to be revising strategy. However, it also became clear that the participants prefer self-revision or teacher feedback for the improvement of their papers. In addition, we found out that almost half of the participants do not write in English for pleasure but they only write in English in order to complete their assignments. The findings also showed that most of the participants prefer using both books and journals as main sources to accomplish their writing assignments. The third source as identified by the participants was Internet. Moreover, the findings of the study reflected that the participants experience many difficulties in writing, such as Finding relevant references, Choosing a significant topic, Paraphrasing, Referencing and Citation, Expressing own voice, Coherence and cohesion, Using conjunctive cohesive devices appropriately, and Language use, respectively.Keywords: Academic Writing, Process Approach to Teaching Writing, Writing Strategies, Academic Writing Difficulties. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | İngiliz Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | English Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | An investigation into efl students` difficulties in academic writing | |
dc.title.alternative | İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin akademik yazma konusunda karşılaştıkları zorluklar üzerine bir araştırma | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-10-14 | |
dc.contributor.department | İngiliz Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Writing training | |
dc.subject.ytm | Writing strategies | |
dc.subject.ytm | Academic writing | |
dc.subject.ytm | Academic writing teaching | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Foreign language education | |
dc.identifier.yokid | 10209454 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 541291 | |
dc.description.pages | 62 | |
dc.publisher.discipline | İngilizce Eğitimi Bilim Dalı | |