Show simple item record

dc.contributor.advisorŞener, Uğur
dc.contributor.authorŞener, Cem
dc.date.accessioned2021-05-08T06:47:24Z
dc.date.available2021-05-08T06:47:24Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-10-27
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/627167
dc.description.abstractFinansal piyasalarda gün içerisinde ya da belirli zaman aralıklarında birtakım dalgalanmalar yaşanmakta olup, bu dalgalanmalar yatırımcı üzerinde bir stres ve risk etkisi oluşturmaktadır. Finansal piyasalar içerisinde yaşanan belirsizlikten dolayı oluşan dalgalanmalardan büyük veya küçük yatırımcılar korunmak istemektedirler. Bu durumda yatırımcılar risklerini olabildiğince azaltmak için risk yönetimine başvururlar.Belirsizlik ortamında yatırım yapacak olan yatırımcılar, yatırımlarının pozitif yönde değer kazanması adına bu piyasada yapacağı yatırım hakkında fikir sahip olması gerekir. İnsanın, belirsizliğin yaşandığı ortamlarda her zaman rasyonel karar alması olası değildir. Yaşanan krizler ya da yatırımdaki iniş ve çıkışlar yatırımcı üzerinde bir baskı oluşturup yanlış bir karar almasında neden olabilmektedir.Yatırımcılar, bir yatırıma başlamadan önce o yatırımla ilgili bilgi sahibi olmak isterler ve yaşanabilecek bir olumsuzluk karşısında psikolojik faktörlerden dolayı yanlış bir karar alma durumu yaşamak istemezler. Bu çalışmada, yatırımcıların yapacağı yatırım üzerinde akılcı bir yol izlemesi için tamamen rasyonel verilere dayalı bir yatırım modellemesi yapılmıştır. Bu bağlamda Monte Carlo metodu yardımı ile Türk Hava Yolları ve American Airlines'a ait hisse senedi verileri incelenerek simülasyon modellemesi yapılmış, benzer taraflar ve ayrılan noktaların tespiti belirtilerek, yatırımcının hangi yatırıma yönelmesinin daha rasyonel ve karlı olduğu saptanmaya çalışılmıştır.Anahtar Kelimeler: Finansal Piyasalar, Belirsizlik, Yatırım, Monte Carlo Simülasyonu
dc.description.abstractIn the financial markets there are some fluctuations during the day or at certain time intervals, and these fluctuations create a stress and risk effect on the investor. Investors who are small or large want to protect themselves from fluctuations due to uncertainty in the financial markets. In this case investors apply to risk management to minimize their risk as much as possible.Investors who will invest in an uncertainty environment should have ideas about the investment they will make in this market in order to invest their investment positively. It is not always possible for a person to make a rational decision in an uncertain environment. Crises or ups and downs in investment can cause pressure on the investor and lead to wrong decisions. Investors want to have information about their investment before investing in it, and they do not want to make a wrong decision because of psychological factors in the face of a possible negativity.In this study, an investment model based on purely rational data was developed to follow a rational approach on investors' investment. In this context, with the help of Monte Carlo method, simulation of Turkish Airlines and American Airlines stocks data was conducted, similar parts and divided points have been explained and it has been tried to determine which investment is more rational and profitable to invest.Keywords: Financial Markets, Uncertainty, Investment, Monte Carlo Simulationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEkonomitr_TR
dc.subjectEconomicsen_US
dc.subjectMaliyetr_TR
dc.subjectFinanceen_US
dc.titleMonte Carlo simülasyonu ile hisse senedi fiyat tahminleri
dc.title.alternativeEstimation of stock pri̇ces wi̇th Monte Carlo si̇mulati̇on
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-10-27
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmFinancial markets
dc.subject.ytmUncertainty
dc.subject.ytmStock valuation
dc.subject.ytmMonte Carlo simulation
dc.subject.ytmInvestments
dc.subject.ytmInvestors
dc.subject.ytmPrice ferecasting
dc.identifier.yokid10187872
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid545179
dc.description.pages159
dc.publisher.disciplineİşletme Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess