Show simple item record

dc.contributor.advisorTemiz, Gamze
dc.contributor.authorBiçer, Tuğba
dc.date.accessioned2021-05-08T06:47:22Z
dc.date.available2021-05-08T06:47:22Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/627152
dc.description.abstractAmaç: Bu çalışmada hemşirelik öğrencilerinin intravenöz kateter bakımı ile ilgili bilgi düzeyini değerlendirmek ve çalışma sonuçları doğrultusunda öğrencilerin bilgi düzeylerini geliştirmeye yönelik önerilerde bulunmak amacı ile yapıldı. Gereç ve Yöntem: Araştırma İstanbul Bilim Üniversitesi Florence Nightingale Hastanesi Hemşirelik Yüksekokulu'nda öğrenimlerini sürdüren ve araştırmayı kabul eden 211 hemşirelik öğrencileri ile tanımlayıcı olarak yürütüldü. Veriler kurum izni ve etik kurul onayı alınarak anket formu ile toplandı. Anketler SPSS (Statistical Program For Social Sciences) 22.0 programı kullanılarak değerlendirildi.Bulgular: Öğrenci hemşirelerin intravenöz kateter bakımına ilişkin bilgi düzeyi değerlendirme formu puanları 20,15± 2,349 olarak bulunmuş olup, sosyo demografik verilere göre karşılaşması yapıldığında cinsiyetlerine, daha önce intravenöz kateter bakımı ile ilgili eğitim alma durumlarına göre istatistiksel olarak anlamlı bir fark belirlendi (p<0,05). Sonuç: Öğrenci hemşirelerin intravenöz kateter bakımı ile ilgili bilgi düzeylerinin arttırılmasına gereksinim vardır. Bunun için öğrencilerin konu ile ilgili teorik eğitimlerinin yanı sıra, görsel öğrenme teknikleri ve simülasyon uygulama yöntemleri kullanılarak bilgileri pekiştirilmelidir.Anahtar Sözcükler: İntravenöz Kateter, Periferik Venöz Kateter, Hemşire, Flebit
dc.description.abstractAim: The aim at the study is to examine it is planned with the aim to measure the knowledge and behavior of nursing students about intravenous catheter care and to make suggestions to improve the knowledge and behavior levels of the students in line with the study results.Materials and Methods: The study was conducted as a descriptive study with 211 nursing students who continued their studies at Florence Nightingale Hospital School of Nursing at Istanbul Science University and accepted to research. The data were gathered by the questionnaire form with the approval of the institution and approval of the ethics committee. The questionnaires were evaluated using the SPSS (Statistical Program For Social Sciences ) 22.0 programFindings: The scores of the knowledge level assessment form for the intravenous catheter nursing of the student nurses were found as 20,15 ± 2,349, a statistically significant difference was found according to socio-demographic comparison according to gender and prior education regarding intravenous catheter care (p <0,05).Conclusion: It is necessary to increase the knowledge level of the students about the intravenous catheter care. To do this, students should be encouraged to use visual learning techniques and simulation application methods as well as their theoretical training on the subject.Key Words: İntravenous catheter, Peripheric intravenous catheter, Nurse, Phlebitisen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHemşireliktr_TR
dc.subjectNursingen_US
dc.titleÖğrenci hemşirelerin intravenöz kateter bakımı ile ilgili bilgi düzeyleri
dc.title.alternativeKnowledge levels of student nurses about intravenous catheter care
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentHemşirelik Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10150278
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL BİLİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid494716
dc.description.pages114
dc.publisher.disciplineCerrahi Hastalıkları Hemşireliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess