Ebelik öğrencilerinin doğum ağrısının yönetiminde kullanılan nonfarmakolojik yöntemlere ilişkin bilgi tutum davranışları
dc.contributor.advisor | Temiz, Gamze | |
dc.contributor.author | Arslan, Ayfer | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T06:47:20Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T06:47:20Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2021-02-07 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/627123 | |
dc.description.abstract | Amaç: Bu çalışma ebelik öğrencilerinin doğum ağrısının yönetiminde kullanılan nonfarmakolojik yöntemler konusundaki bilgi düzeylerinin belirlenmesi ve farkındalıklarının arttırılması amacıyla planlandı ve uygulandı.Gereç ve Yöntem: Araştırma İstanbul Bilim Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Ebelik bölümünde okuyan, araştırmaya katılmayı kabul eden 60 öğrenci ile tanımlayıcı olarak yürütüldü. Veriler kurum izni ve etik kurul onayı alınarak anket formu ile toplandı. Anketler SPSS 22.0 programı kullanılarak değerlendirildi. Bulgular: Araştırmaya göre ebelik öğrencilerinin %43.3'nün (n=26) nonfarmakolojik yöntemler hakkında bilgi sahibi olduğu ve bu yöntemlerden en az bir tanesini gebeye uyguladığı tesbit edildi. Doğum ağrısı yönetiminde kullanılan nonfarmakolojik yöntemlere ilişkin bilgi düzeyi değerlendirme formu puanları, ebelik öğrencilerinin yaş grubuna göre karşılaştırıldığında; davranış alt boyutu puanları arasında anlamlı bir fark olduğu, öğrenim gördükleri sınıfa göre karşılaştırıldığında; 2. sınıfların tutum alt boyutu puanlarının, 4. sınıfların puanlarına göre istatistiksel olarak anlamlı derecede yüksek olduğu, yaşları karşılaştırıldığında ise 18-19, 22-23 ve 24 yaş ve üzeri öğrenci ebelerin Davranış alt boyutu puanlarının, 20-21 yaş grubundaki öğrenci ebelerin puanlarına göre istatiksel olarak anlamlı derecede yüksek olduğu ve daha önce doğum ağrısı yönetimine ilişkin bilgi alma durumuna göre karşılaştırıldığında ise Tutum alt boyutu puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğu tesbit edildi (p<0,05). Sonuç: Öğrencilerin doğum ağrısının yönetiminde kullanılan nonfarmakolojik yöntemler konusunda bilgilerinin arttırılmasına gereksinim vardır. Bunun için öğrencilerin konu ile ilgili teorik eğitimlerinin yanı sıra, görsel öğrenme teknikleri ve simülasyon uygulama yöntemleri kullanılarak bilgileri pekiştirilmelidir. | |
dc.description.abstract | Purpose: This study was planned and applied in order to determine the level of knowledge and raise the awareness of midwifery students in relation to nonpharmacological methods used in the management of labor pain.Material and Methodology: The study was conducted as a descriptive study with 60 students who study at the Midwifery Department of Vocational Health School of Istanbul Bilim University and agreed to participate in the study. The data was collected using a questionnaire form with the permit of institution and approval of ethics committee. The questionnaires were evaluated using the SPSS 22.0 program.Findings: According to the study, it was found that 43.3% (n=26) of midwifery students have knowledge about nonpharmacological methods and applied at least one of these methods to a pregnant woman. It was also found that there is a significant difference between the behavior sub-dimension scores when the scores of evaluation form of knowledge level on nonpharmacological methods used in the management of labor pain are compared by age group of midwifery students, the attitude subdimension scores of 2nd grade midwifery students are significantly higher than that of 4th grade midwifery students when compared by their current grades, the behavior sub-dimension scores of 18-19, 22-23 and 24 years old and older midwifery students are significantly higher than 20-21 years old midwifery students when compared by their ages, and there is a statistically significant difference between the attitude sub-dimension scores when compared by getting information about the management labor pain (p<0.05).Conclusion: There is a need to improve the knowledge of students about the nonpharmacological methods used in management of labor pain. To that end, the knowledge of students should be reinforced by means of relevant theoretical education as well as visual learning techniques and simulation application methods. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Kadın Hastalıkları ve Doğum | tr_TR |
dc.subject | Obstetrics and Gynecology | en_US |
dc.title | Ebelik öğrencilerinin doğum ağrısının yönetiminde kullanılan nonfarmakolojik yöntemlere ilişkin bilgi tutum davranışları | |
dc.title.alternative | Knowledge, attitude and behaviors of midwifery students related to nonpharmacological methods used in the management of labor painstudent's | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2021-02-07 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Labor pain | |
dc.subject.ytm | Midwives | |
dc.subject.ytm | Midwifery | |
dc.subject.ytm | Attitudes | |
dc.subject.ytm | Delivery | |
dc.subject.ytm | Pain management | |
dc.subject.ytm | Medicine-traditional | |
dc.subject.ytm | Phytotherapy | |
dc.subject.ytm | Massage | |
dc.subject.ytm | Hypnosis | |
dc.identifier.yokid | 10180848 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL BİLİM ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 497462 | |
dc.description.pages | 96 | |
dc.publisher.discipline | Ebelik Bilim Dalı |