Show simple item record

dc.contributor.advisorGürsoy, Belkıs
dc.contributor.authorKarademir, Murat
dc.date.accessioned2021-05-08T06:47:10Z
dc.date.available2021-05-08T06:47:10Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-10-30
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/627029
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, 2015-2016 öğretim yılında İstanbul ilinin Avrupa yakasında bulunan ilkokullardan rastgele bir şekilde seçilen ilkokullarının 4. sınıf öğrencilerinin kitap okuma alışkanlıklarını incelemektir. Araştırmada 806 öğrencinin kitap okuma alışkanlıkları üzerinde; cinsiyet farklılığı, anne ve babanın öğrenim durumu, ailenin sosyoekonomik durumu ve kardeş sayısının etkileri analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda elde edilen bulgular şöyle özetlenebilir: Kız öğrenciler erkek öğrencilere göre daha çok kitap okumaktadırlar. Annenin eğitim düzeyinin öğrencilerin kitap okuma alışkanlığını etkileme oranı babaya göre daha yüksektir. Ailenin gelir düzeyi arttıkça öğrencilerin kitap okuma alışkanlık düzeyleri de artmaktadır. Buna karşılık özel okulda eğitim alan öğrenciler ile merkez okulda eğitim alan öğrencilerin kitap okuma alışkanlığı düzeyleri arasında anlamlı bir farklılık bulunmamaktadır. Ayrıca öğrencilerin kardeş sayılarına göre inceleme yapıldığında okuma alışkanlıkları önemli bir şekilde farklılık göstermektedir.Anahtar Kelimeler: Anne Eğitim Düzeyi, Okumanın Aşamaları, Okuma Alışkanlığı, Sessiz Okuma, Aile Gelir Düzeyi
dc.description.abstractThis study investigates the reading habits of 4th grade primary school students of the 2015 – 2016 education year randomly chosen from primary schools in the European district of İstanbul. The effects of gender differences, educational level of parents and the family's socio-economic structure on the reading habits of 806 students is analysed in the research. The outcome of the research can be summarized as follows: Female students tend to read more than their male counterparts. The effect of the mothers' level of education on the reading habits ishigher than the fathers' .The level of reading rises with the level of family income. However there are no significant differences in the level of reading between central state and private school students. Additionally, while investigating with regard to number of student's brother and/ or sister the reading habits significiantly differ.Keywords: Maternal education level, reading phases, reading habit, quiet reading, family income levelen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlkokul 4. sınıf öğrencilerinin kitap okuma alışkanlıklarının düzeyi nedir
dc.title.alternativeWhat is the level of reading habits of 4th grade students of elementary school
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-10-30
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmBook reading
dc.subject.ytmReading habit
dc.subject.ytmPrimary school students
dc.subject.ytmParents education
dc.subject.ytmSocio-economic situation
dc.identifier.yokid10206056
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid550568
dc.description.pages162
dc.publisher.disciplineSınıf Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess