6762 sayılı TTK ve 6102 sayılı TTK ile karşılaştırmalı olarak uluslararası karma taşıma sözleşmelerine göre taşıyıcının ziya ve/veya hasardan doğan sorumluluğu
dc.contributor.advisor | Falcıoğlu, Mete Özgür | |
dc.contributor.author | Karakan, Esra | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T06:46:37Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T06:46:37Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/626758 | |
dc.description.abstract | Birden fazla taşıma türü kullanılarak yapılan karma taşımalar özellikle konteynerlerin yaygın olarak kullanılmaya başlanmasıyla, taşıma hukukunun önemli ve tartışmalı bir alanı haline gelmiştir. Her taşıma türünü düzenleyen farklı anlaşmalar, ülkelerin kendi taşıma hukuku mevzuatları ve konuyu yeknesak hükümlere bağlama amacıyla getirilen düzenlemeler göz önüne alındığında, bir karma taşıma sözleşmesine uygulanacak hükümleri belirlemenin zorluğu açıktır. Karma taşımalar için düzenlenmiş en önemli anlaşmalar halen yürürlüğe girmemiş olan 1980 tarihli Eşyanın Uluslararası Karma Taşınması Hakkında Birleşmiş Milletler Konvansiyonu ve 2009 tarihinde imzaya açılan ve `Rotterdam Kuralları' olarak anılan anlaşmadır. Yürürlüğe girmeyen bu anlaşmaların yanı sıra, birçok ülke tarafından kabul edilmiş ve yürürlüğe girmiş CMR, CIM, Hamburg Kuralları, Varşova Anlaşması da karma taşıma sözleşmelerini ilgilendirdiği ölçüde çalışmamız kapsamında incelenmiştir.1 Temmuz 2012 itibariyle 6762 sayılı TTK'yı ilga edicek 6102 sayılı TTK da, ilk kez `Değişik Tür Araçlar İle Taşıma' başlığı altında bazı hükümler getirmiştir. Bütün bu anlaşmalar ve yeni TTK'nın düzenlemeleri çalışmamız içerisinde incelenmiş, karma taşıma sözleşmelerinde taşıyıcının zıya ve/veya hasardan doğan sorumluluğu ile ilişkili anlaşma ve kanun hükümleri mukayese edilmiş ve taşıyıcının sorumluluğu halinde uygulanacak hükümler ortaya konmaya çalışılmıştır. | |
dc.description.abstract | Multimodal transports carried out by using more than one transport type have become an important and controversial field of transportation law particularly with the widespread use of containers. The difficulty of defining the provisions that will be applied in a transportation contract is obvious when different conventions that arrange all transport types, countries? own transportation law legislations and regulations brought to connect the subject to the uniform provisions were considered. The most essential conventions arranged for the multimodal transports are the 1980 United Nations Convention on International Multimodal Transportation of Goods which hasn?t yet enacted and the agreement known as ?Rotterdam Rules? which opened for signature in 2009. In addition to these conventions that have not been enacted, CMR, CIM, Hamburg Rules and Warsaw Convention which have been accepted by many countries and enacted have also been examined in the extent of multimodal transport contracts concerned.TTK no. 6102 which will abolish TTK no. 6762 by 1st July 2012 has also brought some provisions for the first time under the title of ?Transportation with Different Kinds of Vehicles?. All these conventions and new arrangements of TTK have been examined in our research, the agreement and law provisions in the multimodal transport contracts concerned with the responsibility emerging from the transporter?s loss and damage have been compared and the provisions which will be applied in case of the transporter?s responsibility have been tried to put forward. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Hukuk | tr_TR |
dc.subject | Law | en_US |
dc.title | 6762 sayılı TTK ve 6102 sayılı TTK ile karşılaştırmalı olarak uluslararası karma taşıma sözleşmelerine göre taşıyıcının ziya ve/veya hasardan doğan sorumluluğu | |
dc.title.alternative | The liability of carrier from loss and/or damage according to international multimodal contracts comparatively with Turkish Commercial Code No. 6762 and new Turkish Commercial Code No. 6102 | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Laws 6762 numbered | |
dc.subject.ytm | Contracts | |
dc.subject.ytm | International conventions | |
dc.subject.ytm | Turkish Commercial Code | |
dc.subject.ytm | Responsibility | |
dc.subject.ytm | Carrier's responsibility | |
dc.subject.ytm | Damage liability | |
dc.subject.ytm | Loss | |
dc.subject.ytm | Laws | |
dc.subject.ytm | Laws 6102 numbered | |
dc.identifier.yokid | 412380 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL BİLGİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 289351 | |
dc.description.pages | 113 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |