A case study of excess/access media: Simultaneous construction of novel and museum in the Museum of Innocence
dc.contributor.advisor | Parla, Jale | |
dc.contributor.author | Fresko, Lara | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T06:46:36Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T06:46:36Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/626746 | |
dc.description.abstract | Bu tezde Orhan Pamuk'un son romanı Masumiyet Müzesi'nin temelini oluşturan roman ? müze ilişkisi incelenecektir. Masumiyet Müzesi bağlamında bu mecralardan birinin gerekliliği ve işlevselliği sorgulandığında, bu soru diğer mecra için de aynı soruyu sordurtmaktadır. Yani neden bir müze var sorusu sorulduğunda neden bir roman var sorusu ortaya çıkıyor. Bu mütekabiliyeti yaratan yapı, aynı zamanda projeyi gerçek ve kurgusal arasındaki gerilime de yerleştiriyor.Bu tez, romanda ve müzede karşımıza çıkan bazı objeleri inceleyerek bu iki mecranın ne şekilde beraber çalıştığının; birbirini ürettiğinin, dikte ettiğinin veya kısıtladığının bir haritasını çıkarmaya çalışacaktır. | |
dc.description.abstract | This thesis aims to analyze the foundational relationship between the novel and the museum, that lies beneath Orhan Pamuk?s latest novel The Museum of Innocence. Questioning the necessity and function of one of the two media that constitute the project, automatically gives way to the questioning of the other. Therefore, in thw context of The Museum of Innocence posing the question of why is there a museum brings up the question of why is there a novel. The structure that is responsible for this relationship between these questions, also situates the project within the tension between the real and the fictititous.By analyzing several central objects that appear in both the novel and the museum, this thesis aims to map out the ways in which the two media ? the novel and the museum ? collaborate with, construct, dictate, or restrict eachother. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzecilik | tr_TR |
dc.subject | Museology | en_US |
dc.subject | Türk Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | Turkish Language and Literature | en_US |
dc.title | A case study of excess/access media: Simultaneous construction of novel and museum in the Museum of Innocence | |
dc.title.alternative | Masumiyet Müzesi?nde anlatı ve müzenin eşzamanlı inşası | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Karşılaştırmalı Edebiyat Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Literary analysis | |
dc.subject.ytm | Museums | |
dc.subject.ytm | The Museum of Innocence | |
dc.subject.ytm | Literature | |
dc.subject.ytm | Turkish literature | |
dc.subject.ytm | Object | |
dc.subject.ytm | Pamuk, Orhan | |
dc.identifier.yokid | 414149 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL BİLGİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 322183 | |
dc.description.pages | 88 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |