Show simple item record

dc.contributor.advisorBaşol, Koray
dc.contributor.authorTilev, Emre
dc.date.accessioned2021-05-08T06:46:33Z
dc.date.available2021-05-08T06:46:33Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/626724
dc.description.abstractTİLEV, Emre. Futbol Sektörünün Yeniden Yapılanma Sürecinde Kurumsallaşması: Türk Futbolunun Türkiye İmajına Etkisinin İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul, 2012.Bu araştırmanın amacı, ülkemizde tutkuyla takip edilen her yerde konuşulan ve dünyanın son 200 yılına gerçek anlamda damgasını vuran futbol olgusunun yeniden yapılanma sürecinde kurumsallaşmanın etkilerini incelemektir. Futbol oyunun dünya ülkelerini saran bir tutkudan öte diğer boyutlarının yansımalarını da ortaya koymaktır. Futbolun sadece bir oyun olmadığı bir endüstri olduğunu ve bu endüstri kolunun her geçen süre içinde daha da büyüyerek geliştiğini açıklamaktır. Birinci bölümde futbolun tanımı ve doğuşu; futbolun tarihsel gelişimi incelenmiştir. İkinci bölümde futnolun yeni yapılanma sürecinde kurumsallaşma ve futbolun daha iyi algılanabilmesi için oyunun yüzeysel kural analizi yapılmıştır. Üçüncü bölümde Türkiye Lig Kurumu ve Avrupa Ligleri hakkında karşılaştırmalı olarak yapılan incelemelere yer verilmiştir. Dördüncü bölümde uygulama kısmında; ?Türk Futbolunun Türkiye İmajına Etkilerinin İncelenmesi? anket metoduyla incelenmiştir. Bu araştırmada; internet üzerinden 354 kişiyle anket yapılmıştır. Futbolu yerinde (statlarda) izlemiş, 167'ü ya hiç izlememiş yada statlara hiç gitmemiş 104'ü ile antket yapılmış ve toplanmıştır. Ulaşılan sonuçlara göre, ülke imajını oluşturan bileşenlerden kültürel olanaklara, ekonomik yansımalardan oyuna bakışa kadar tüm kriterler ele alınmıştır. En son bölüm olan beşinci bölümde de sonuçlara ve önerilere yer verilmiştir.
dc.description.abstractSummary and mention that before all the expressions, borrowed resources, the experts gave the issue in a case of football from an early age not found to dissertation and since 1992 Turkey's top sports announcer, and television-radio-newspapers-magazines because of the author to serve as the views I've also included a 20-year exprience and reflections. Some of the points for the full status of the source-backed not see, `the concept of football for 20 years, and by describing the one-reading-offering to share their reflections go through with.`National and nations, bringing great sound to the world media, much of the sports organizations, and the negative image of Turkey's external presentation can make impact in terms of making a positive. In this context, a case of this study is called the world's most important sports and a sporting approach to reach audiences that have become industry dodge `football sector` has been studied. In addition, the `football industry of` What has been done in the process of restructuring and change in world football after the 1990 criteria focused on results. Structures before and after football clubs in the world and in Turkey, saying that before here in 1990 and examined the process leading to that date back nearly 100 years. Institution of the first clubs to this day in early 1900 that examined the process of institutionalization and the world with examples of comparisons were also conducted.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleFutbol sektörünün yeniden yapılanma sürecinde kurumsallaşması: Türk futbolunun Türkiye imajına etkisinin incelenmesi
dc.title.alternativeInstitutionalization of industrial restructuring in football: Investigating the effect of Turkish football on Turkey's image
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmFootball
dc.subject.ytmFootball sector
dc.subject.ytmRestructuring
dc.subject.ytmImage
dc.subject.ytmCountry image
dc.identifier.yokid429148
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AREL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid408914
dc.description.pages169
dc.publisher.disciplineİşletme Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess