Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzakpınar, Yılmaz
dc.contributor.authorAktaş Özkafaci, Aysun
dc.date.accessioned2021-05-08T06:46:31Z
dc.date.available2021-05-08T06:46:31Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2020-09-30
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/626690
dc.description.abstractBu araştırma, Annenin Çocuk Yetiştirme Tutumu ile Çocuğun Sosyal Beceri Düzeyi Arasındaki İlişkinin İncelenmesi amacıyla yapılmıştır.Araştırmanın örneklemi, 2011-2012 eğitim-öğretim yılında İstanbul il merkezi Üsküdar, Ümraniye, Altunizade semtlerinde bulunan, M.E.B'e bağlı anaokullarına devam eden altı yaş çocukları ve bu çocukların annelerinden oluşmaktadır.Çalışmanın amacı doğrultusunda, 6 yaş grubunda 33 çocuk ile çalışılmış ve çocuklara ?Sosyal Beceri Değerlendirme Ölçeği? uygulanmıştır. Çocukların annelerine ise ?Ebeveyn Tutum Ölçeği? uygulanmıştır. Örneklem grubunun oluşturulması için ?Kişisel Bilgi Formu? kullanılmıştır.Çalışmanın bulgularına göre, annenin demokratik tutum alt boyut puanı ile çocuğun sosyal beceri düzeyi puanı arasında istatistiksel olarak anlamlı pozitif yönde bir ilişki bulunmuştur. Diğer taraftan annenin otoriter, aşırı koruyucu ve izin verici tutum alt boyut puanları ile çocuğun toplam sosyal beceri düzeyi puanları arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. Kolerasyon analizine göre, otoriter, aşırı koruyucu, izin verici çocuk yetiştirme tutumu çocuğun sosyal beceri düzeyi ile çok düşük seviyede negatif yönde ilişkidir.Annenin çocuk yetiştirme tutumu ve çocuğun sosyal beceri düzeyinin çocuğun cinsiyetine göre farklılaşıp farklılaşmadığına bakıldığında, istatistiksel olarak cinsiyete bağlı herhangi bir farklılığın olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar kelimeler: Sosyal Beceri, Çocuk Yetiştirme Tutumları
dc.description.abstractThis research aims to analyze the relationship between mothers? attitude towards growing up children and social skill level of the children.Focus group of this research consists of 6- years ?old children who attend to preschools which are controlled by Ministry of National Education, and located in Üsküdar, Ümraniye, Altunizade in İstanbul, during educational year 2011/2012 and also the mothers of these children.Related to the aim of the research, 33 children who are at the age of 6 have been observed and `Social Skill Evaluation Scale? has been applied to them. `Parent?s Attitude Scale? has been applied to their mothers. `Personal Information Form? has been used to sort out the focus group.According to the results of the research, there is a positive, meaningful relationship between the authoritative attitude of mothers and social skill level of the preschool children. On the other hand, there isn?t any statistically significant relationship between authoritarian, overprotective, permissive attitude of mothers and social skill level of children. According to the analysis of correlation, there isa negative, very low level relationship between authoritarian, overprotective, permissive attitude of mothers and social skill level of the preschool children.When it has been observed if there is a difference in mothers? attitude towards growing up children and social skill of preschool children according to the sex of the children, it is seen that there isn?t any difference related to the sex.Key Words: Social Skill, Child Rearing Attitudes.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleAnnenin çocuk yetiştirme tutumu ile çocuğun sosyal beceri düzeyi arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeAnalyzing the relationship between mother?s attitude towards growing up children and social skill level of the children
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-09-30
dc.contributor.departmentPsikoloji Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid446462
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AREL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid449765
dc.description.pages87
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess