Show simple item record

dc.contributor.advisorÇiftçi Arıdağ, Nermin
dc.contributor.authorİzmir Karaduman, Deniz
dc.date.accessioned2021-05-08T06:46:30Z
dc.date.available2021-05-08T06:46:30Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/626684
dc.description.abstractBu araştırmada ilköğretim 4. ve 5.sınıf öğrencilerinin saldırganlık düzeyi ve anne-baba tutumu arasındaki ilişki incelenmiştir. Bu genel amaç çerçevesinde ayrıca öğrencilerin saldırganlık düzeyleri, ?cinsiyet, yaş, kardeş sayısı, algılanan başarı düzeyi, anne eğitim düzeyi ve yaşı, baba eğitim düzeyi ve yaşı, algılanan ekonomik durum, göç yılları, anne ve babanın dövüyor olması ve sınıf seviyesi? gibi değişkenler açısından incelenmiştir.Araştırma Bakırköy ilçesindeki üç farklı sosyoekonomik bölgede yer alan üç ilköğretim okulunun 4. ve 5. sınıflarında eğitim gören 136'sı kız ve 126'sı erkek olmak üzere toplam 262 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Araştırmada, öğrencilerin saldırganlık düzeyini belirlemek amacıyla Şahin (2004) tarafından geliştirilen ?Saldırganlık Ölçeği?, Anne baba tutumunu belirlemek için S.Polat (1986) tarafından geliştirilen ?Ana Baba Tutum Ölçeği? kullanılmıştır. Öğrencilerin kişisel niteliklerine ilişkin bilgiler araştırmacı tarafından geliştirilen ?Kişisel Bilgi Formu? ile elde edilmiştir. Toplanan veriler SPSS 15,0 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmada tek yönlü varyans analizi (ANOVA)'nın parametrik olmayan karşılığı Kruskal-Wallis H Testi, Mann Whitney U Testi, Pearson's Ki-Kare Testi ve Spearman Korelasyon Testi kullanılmıştır. İstatistiksel çözümlemeler için önemlilik düzeyi .05 olarak alınmıştır.Araştırma bulguları, babanın tutumunun, annenin dövmesinin, cinsiyetin, yaşın, algılanan başarı düzeyinin, okulun ve sınıf düzeyinin saldırganlık düzeyiyle ilişkili olduğunu, babanın dövmesi, annenin tutumu, kardeş sayısı, annenin eğitim düzeyi, annenin yaşı, babanın eğitim durumu, babanın yaşı, algılanan ekonomik durum, göç durumu ile saldırganlık düzeyi arasında ilişkiolmadığını ortaya çıkarmıştır.Anahtar Kelimeler: Anne Baba Tutumu, Saldırganlık, ilköğretim öğrencileri.
dc.description.abstractIn this study, the relationship between the aggressiveness level of the fourth and the fifth grade primary school students and the parenting styles were investigated. For this purpose, participants' level of aggressiveness were analyzed in terms of ?gender, age, number of siblings, the perceived level of success, maternal educational level and age, perceived educational level and age of father, perceived economic status, year of immigration, parental use of psychical violence and class level?This study was conducted on a total of 262 students, consisting of 136 girls and 126 boys attending the fourth and the fifth grades of three primary schools located in different socio-economic areas in Bakirkoy district. In this research, ` The Aggressiveness Scale`developed by Şahin (2004) was used in order to determine the aggressiveness levels of the students . 'The Parent Attitude Instrument' developed by S.Polat (1986) was used in order to determine the parenting styles. The students' personal information was obtained by ?Personal Information Form? designed by the researcher. The collected data were analyzed by using SPSS 15.0 program. In this study, Kruskal-Wallis H Test which is the non-parametric reaction of way analysis of variance (ANOVA), Mann-Whitney U Test, Pearson's Chi-Square Test and Spearman Correlation Coefficient Technique were used. Significance level was obtained as .05 for all statistical analyzes.Research findings show that there is a correlation between the aggressiveness level of students and authoritarian behaviors of the father, thematernal use of psychical violence, gender, age and perceived level of success, school and class level. However, the aggressiveness level of students is not associated with maternal authoritarian behavior, father's use of psychical violence, number of siblings, maternal educational level and age, education level and age of father, economic status, year of immigration.Key Words: Parenting styles, Aggressivenes, Primary school studentsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleİlköğretim I. kademe 4.ve 5. sınıf öğrencilerinin saldırganlık düzeyleri ile anne baba tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeThe relationship between the aggressiveness level of the fourth and the fifth grade primary school students and the parenting styles
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentPsikoloji Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmAggressiveness
dc.subject.ytmParents attitude
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmEducation psychology
dc.identifier.yokid458805
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AREL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid408909
dc.description.pages182
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess