Televizyon dizilerinde Kürt kimliğinin temsili: `hayat türküsü` örneği
dc.contributor.advisor | Şener Ulagay, Gülüm | |
dc.contributor.author | Çelik, Emine | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T06:46:29Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T06:46:29Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/626670 | |
dc.description.abstract | Bugün `Kürt Sorunu` her an her yerde duymaya başladığımız bir kavram haline gelmiştir. Televizyon dizilerinde sayıca etkisini çok hissetmesek de haber bültenlerinde, haber programlarında sürekli Kürt sorunundan ve çözüm sürecinden bahsedilmektedir. Gelinen nokta itibariyle ister devletin kendi politikası denilsin, isterse yaşanan acılarla beraber oluşan toplumsal baskılar sonucu devletin mecburi politikası denilsin artık bu sorun açık seçik konuşulmakta ve tartışılmaktadır. Osmanlı'nın son dönemlerinde farklı şekillerde başlayıp Türkiye cumhuriyetinin kurulmasıyla birlikte ulus-devlet modelini oluşturma çabasıyla kabul edilen kimlik politikaları bugüne kadar taşınan problemler ağının inkâr edilemez sebebidir. Devletin asli kimlik unsuru olan Türk kimliği dışındaki kimlikleri öteki kabul edip asimile etme politikası, diğer kimliklere oranla sayıca fazlalığı sebebiyle bir görüşe göre tehlike olarak görülen Kürt kimliğinde daha fazla ön plana çıkmıştır. Devlet bu asimile politikasını uygulamak için bütün unsurlarını kullanmıştır. Bunlar askeri, eğitim ve medya unsurları olarak sayılabilir. Medya unsurunda televizyondan önceki dönemde dramanın güçlü etkileri de düşünüldüğünde sinema aracılığıyla ideal kimlik (ulus kimlik) oluşturulmaya çalışılmıştır. Televizyon döneminde ise bu görev televizyon dizilerine havale edilir. 80?lerden sonra etkisi azalan Yeşilçam döneminin yerini televizyon ve televizyon dizileri doldurmaya başlar. Bu çalışmada Farklı şekillerde sürdürülen politikaların devam ettiğini göstermek amacı ile ?televizyon dizilerinde Kürt kimliğinin temsili? incelenmiştir. 90?li yılların sonlarında doğu atmosferinde çekilen diziler dönemi önemli bir yer tutar. `Vasiyet`, `Asmalı Konak`, `Gurbet Kadını`, `Yabancı Damat`, `Zerda` bir çırpıda sayılabilecek dizilerdir ve benzerleri hala çekilmeye devam etmektedir. Hem konusu hem farklı alanlarda bir şeyler söylemesi nedeniyle bunların içinden ?Hayat Türküsü? dizisinde Kürt kimliği temsilleri incelenmiştir. Fakat bu çalışmada cevaplar aranan soruların asla sadece doğu hikâyelerinde olduğunu iddia etmiyoruz. Aksine bu temsil sorunun bütün televizyon dizilerinde var olduğunu düşünmekteyiz. Anahtar Kelimeler: televizyon dizileri, Kürt kimliği, temsil, öteki. | |
dc.description.abstract | Today, Kurdish Matter becomes one of the concepts that we heard at any time. Though we do not feel much its effects, in news bulletin or in newscasts it is always mentioned about Kurdish Matter and also its resolution process. In the point arrived at this matter is talked and discussed loudly and clearly any more no matter it is called government's own policy or government's compulsory policy caused by social pressure consisting social hurts. Identity policies that started at the last period of Ottoman Empire in different forms and accepted with an effort to form a nation state pattern with the establishment of Turkish Republic are indisputable reason of the problem network been carried until today.The Government's fundamental identity policy to assimilate via accepting identities as `other? which are out of Turkish identity extremely came into prominence in Kurdish identity which is considered as a threat as to an idea because the excess in number relatively to other identities. The government had used all its factors to perform this assimilation policy. These may be listed as military, education and mass media.When it is thought the strong impact of drama on media factor at a time before TV it is tried to form an ideal identity (nation identity) through the instrument of motion pictures. At the period of TV this duty is transferred to the television serials. TV and TV serials began to take the place of Yeşilçam period which decreased its effect after 80?s. In this study, `representation of Kurdish identity in TV serials? is analyzed so as to show continuing process of the policies that kept in different forms. Through the ends of 90?s serials in the east atmosphere take an important place. VASİYET, ASMALI KONAK, GURBET KADINI, YABANCI DAMAT, ZERDA can be given simply as examples and many series like these have still being shoot. Representation of Kurdish identity in HAYAT TÜRKÜSÜ was analyzed for both its topic and for its touch to different points. But in this study it is not claimed that the questioned problems are only in the east stories. On the contrary it is thought that representation problem is in all TV serials.Key Words: TV Serials, Kurdish identity, Representation, other | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İletişim Bilimleri | tr_TR |
dc.subject | Communication Sciences | en_US |
dc.title | Televizyon dizilerinde Kürt kimliğinin temsili: `hayat türküsü` örneği | |
dc.title.alternative | Representation of Kurdish identity in television serials: The example of `hayat türküsü` | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Medya ve Kültürel Çalışmalar Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10018911 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL AREL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 358147 | |
dc.description.pages | 124 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |