Üniversite sınavına hazırlanan öğrencilerin depresyon ile anksiyete düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi
dc.contributor.advisor | Maner, Fulya | |
dc.contributor.author | Yelkenci, İnci | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T06:46:29Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T06:46:29Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/626664 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı Üniversiteye giriş sınavına hazırlanan lise son sınıf öğrencilerin depresyon ve anksiyete düzeylerinin belirlenmesi ve bu düzeylerin hangi etkenlere göre değişkenlik gösterdiğini incelemektir.Bu araştırmanın evrenini, bu görüş çerçevesinde bu araştırmanın örneklemini, Türkiye İstanbul ilinin Bahçelievler ilçesinde bulunan Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı özel liselerde ve devlet lisesinde son sınıfta okumakta olup üniversiteye hazırlanan 193 öğrenci oluşturmuştur. Çalışmanın verilerinin toplanmasında; 21 sorudan oluşan anksiyete düzeyini belirlemeye yönelik Beck Anksiyete Envanteri(BAE), 21 sorudan oluşan depresyon düzeyini belirlemeye yönelik Beck Depresyon Envanteri (BDE) ve sosyo-demografik bilgi formu (okul türü, cinsiyet, anne/baba sağ-ölü olma durumu, anne/baba eğitim durumu, anne/baba mesleği, aile geli durumu) kullanılmıştır. Araştırmanın yürütülmesi için çalışmaya katılan bireylerden sözel izinleri alınmıştır. Veriler; SPSS 20.0 paket programından analiz edilmiş ve araştırma verilerinin analizinde değişkenlere bağlı olarak Kruskal Wallis testi, Wilcoxon testi, ANOVA, bağımsız t testi, tek yönlü varyans analizi, tukey testi ve Spearman korelasyon analizinden yararlanılmıştır.Bulgular, lise son sınıf öğrencilerinin anksiyete ve depresyon düzeyleri arasında pozitif yönde ve anlamlı bir ilişki olduğunu göstermiştir. Depresyon ve anksiyetenin öğrencilerin cinsiyetlerine göre anlamlı farklılık göstermediği bulunmuştur. Bunun yanı sıra, sosyo-ekonomik düzey depresyon ve anksiyeteyle anlamlı bir ilişki göstermemiştir. Depresyon ve anksiyete düzeyi anne eğitim düzeyiyle anlamlı bir şekilde farklılaşmamaktadır. Aynı şekilde baba eğitim düzeyiyle depresyon arasında anlamlı bir farklılık görülmemesine rağmen baba eğitim düzeyiyle anksiyete arasında anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Ayrıca babanın sağ-ölü olma durumuyla anksiyete ve depresyon arasında anlamlı bir farklılaşma görülmemiştir. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to determine the depression and anxiety levels of students, who studies for university entrance exams and who are in the senior year of high school, and to examine these levels according to which factors they show changes.According to this point of view, participants of this study are consisted of 193 students who educate as senior student in private high schools and public high schools of Ministry of National Education in Bahçelievler County, Istanbul, Turkey. For calculating data of the study; 21 questioned Beck Anxiety Inventory (BAI) for anxiety level determination, 21 questioned Beck Depression Inventory (BDI) for depression level determination and socio-demographic information form (school type, gender, mother/father education status, mother/father profession, family income level) were used. Vocal permissions were done by participants of study for continuation of research. Data are analyzed with SPSS 20,0 package programme and according to variables Kruskal Wallis test, ANOVA, Wilcoxon test, independent t test, one-sided variance test, tukey test and Spearman correlation analysis were benefited.The findings demonstrated that there is a positively directed and meaningful relation between the anxiety and depression levels of senior year students of high school. It is found that depression and anxiety do not show meaning differences in terms of student genders. Besides this; socioeconomic level does not show a meaning relation with depression and anxiety. The level of depression and anxiety does not differentiate in a meaningful way with the educational level of the mother. Similarly, although no meaningful difference is seen between the educational level of the father and depression, a meaningful difference is found between the educational level of father and anxiety. In addition, No meaningful differentiation is found between the father's dead-alive situation and anxiety and depression. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Üniversite sınavına hazırlanan öğrencilerin depresyon ile anksiyete düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi | |
dc.title.alternative | The examination of levels of anxiety and depression in students preparing for university entrance exams, using several variable | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Psikoloji Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | High schools students | |
dc.subject.ytm | Test Anxiety Inventory | |
dc.subject.ytm | Education psychology | |
dc.subject.ytm | Student Selection Placement Examination | |
dc.subject.ytm | Scales | |
dc.subject.ytm | Depression | |
dc.subject.ytm | Anxiety | |
dc.subject.ytm | Students | |
dc.subject.ytm | Examination | |
dc.identifier.yokid | 465699 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL AREL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 358148 | |
dc.description.pages | 139 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |