Show simple item record

dc.contributor.advisorÇiftçi Arıdağ, Nermin
dc.contributor.authorKöseoğlu, Asli
dc.date.accessioned2021-05-08T06:46:28Z
dc.date.available2021-05-08T06:46:28Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/626658
dc.description.abstractBu arastırmada; ilkögretim dördüncü ve besinci sınıfa devam edenögrencilerin algıladıkları ebeveyn kabul-red düzeyleri ile empatik egilim düzeyleriarasındaki iliski ögrencilerin cinsiyet, devam ettikleri okul, sınıf, kardes sayıları,akademik basarıları, anne babanın ögrenim durumları, gelir düzeyleridegiskenlerine göre incelenmistir.Arastırma grubunu 2011-2012 egitim-ögretim yılında, stanbul li AvrupaYakası Küçükçekmece lçesindeki; Mustafa Kemal Pasa lkögretim Okulu veSultan Murat lkögretim Okuluna devam eden, her okuldan dördüncü ve besincisınıfların her birinden 250 kız, 243 erkek olmak üzere toplam 493 ögrenciolusturmaktadır.Arastırmada Kisisel Bilgi Formu, KA-S Empatik Egilim Ölçegi (Kaya,Siyez, 2010) ve Çocuk/ Ergen Kabul- Red Ölçegi Kısa Form (Rohner, 2005)kullanılmıstır.
dc.description.abstractn this research, the correlation between perceived parental acceptance-rejectionand empathic tendency levels of 4th and 5th grade elementary school students hasbeen analysed, according to the variables of; gender, number of siblings, successof the students, the school and the grade they attend, educational levels of theirparents and level of family income.The sample of the study consists of 493 4th and 5th grade students of MustafaKemal Pasa and Sultan Murat elementary schools, located in Küçükçekmece,stanbul. 250 of the students are female and 243 of them are male.Personal nformation Form, KA-S Emphatic Tendency Scale (Kaya, Siyez,2010) and Parental Acceptance-Rejection Questionnaire (Child PARQ-TurkishShort Form) (Rohner, 2005) are used in this research.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleİlköğretim dördüncü ve beşinci sınıf öğrencilerinin algıladıkları ebeveyn kabul - red düzeyleri ile empatik eğilim düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeThe analysis of the correlation between perceived parental acceptance - rejection and empathic tendency levels of 4th and 5th grade elementary school students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentPsikoloji Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmParantel acceptance-rejection
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmEmpathic inclination
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmStudents perceptions
dc.identifier.yokid464922
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AREL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid408905
dc.description.pages147
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess