Sokak fotoğrafçılığı
dc.contributor.advisor | Ertan, Güler | |
dc.contributor.author | Çubukcu, Gökçin | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T06:46:28Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T06:46:28Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/626655 | |
dc.description.abstract | Öncelikle belirtilmesi gereken nokta, sokakta çekilen her fotoğrafın Sokak Fotoğrafı olarak algılanmamasıdır. Böyle adlandırılmasında ki en büyük etken ise kavramsal olarak bilinmemesinden dolayıdır. Birçok kişi sadece sokakta çekilmiş olan bütün fotoğrafları Sokak Fotoğrafı olarak algılamaktadır. Oysaki, Sokak Fotoğrafı kendi içerisinde bir disipline sahiptir. Bu disiplin teknik açıdan olduğu kadar, fotoğrafçının da konuya bakış açısı etkilidir. Çekilen bütün fotoğraflar belgeleme niteliği taşıdığından, Sokak Fotoğrafçılığı da ülkenin ve o ülkede yaşayan insanların durumuna tanıklık etmektedir. Bu yüzden fotoğrafçının farklı bir bakış açısına sahip olması ve kendisini sürekli olarak geliştirmesi, kültürel birikimini arttırması gerekmektedir.Günümüz için Sokak Fotoğrafçılığının hangi noktada olduğunu ve ülkemizde fotoğrafın bu dalına nasıl yaklaşıldığını göstermek için, ilk önce fotoğrafın tarihinden söz etmek gerekiyor. Tarihsel oluşumunu ve bu süre içerisinde ki gelişimine değinerek toplumların fotoğrafa nasıl baktıklarından bahsetmenin yararlı olacağı kanısındayım.Sokak Fotoğrafının en çok karıştırılan yönü olan Belgesel Fotoğrafın ne olduğunu ve ne gibi süreçlerden geçtiğini belirterek, Sokak Fotoğrafıyla arasındaki farkları göstermek gerekir. Aslında bariz olarak fark edilmesi gereken fakat birbiriyle sürekli bir karmaşa içinde bulunan bu iki farklı disiplinin ne olduğundan bahsedilerek, kıyaslama yapma imkânı sunulmasında büyük önem vardır. Özellikle, her iki türde de çok başarılı isimler vardır. Bu isimleri ve yapmış oldukları işleri bir araya getirerek, yapılan kıyaslamanın sağlıklı bir şekilde ilerlemesi amaçlanmıştır.Tezin içerisinde de sürekli olarak bahsedilen fotoğrafın kanıt ve tanık olarak kullanılmasına ayrıca yer verildi. Hangi alanlarda fotoğrafların en çok kullanıldığı ve insanları nasıl etkiledikleri gösterilmek istenmiştir. Bu duruma öncülük eden dergilere ve ajanslara yer verilmiş ve yaşanılan olayların aktarılması üzerinde durulmuştur. Fotoğrafın doğasında var olan, herkesin görmesini sağlaması ve sadece belirli kişi ya da yerlere ait olma durumundan kurtulması burada vurgulanmıştır. | |
dc.description.abstract | First of all the point to be specified, each photo is taken on the street is that you should not be perceived as street photography. Such as naming the biggest factor is the unknown and the mixing is due to the conceptual. Many people are taken to all of the photos were taken just down the street is the Street Photo characterization. However, Street Photo is a discipline in itself. This discipline is caused by technical as well as the photographer's approach to the situation. Documentation of the nature of all the photographic work of carrying, Street Photography testifies to the state of the country and the people living in that country. Therefore, the photographer must have a different point of view and constantly improve themselves, should increase cultural accumulation.At what point to today's street photography is approached in our country and to show how this branch of photography, first you need to mention the date of the photo. People are still prejudiced against a the photo as is approaching. Therefore, during this period that the historical formation and development of communities by how they look at the photo I think it would be useful to talk about.Most branches of the Documentary Photography mixed photography what it is and what passes by specifying processes, Street Photo in need to show the differences between. In fact, the to realize should be obvious to each other constantly in a mess, but what is being referred to, these two disciplines, there is great importance in providing the ability to make comparisons. Especialy, names of both types are very successful. It had names and their works, bringing together a healthy way to compare is to advance.Continuously referred to in the thesis as a witness, the use of evidence and also was included in the photo. The most used areas in which images and how they affect people who have tried to. It is equipped with state agencies and experienced in leading magazines and events focused on the transfer. Photo the inherent provide everyone to see and where to get rid of uniqueness emphasized. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Sokak fotoğrafçılığı | |
dc.title.alternative | Street photography | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Grafik Tasarımı Ana Sanat Dalı | |
dc.identifier.yokid | 458016 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL AREL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 408908 | |
dc.description.pages | 132 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |