Ergenlerde depresyon düzeylerinin internet kullanım amaçları ve akademik başarı açısından incelenmesi
dc.contributor.advisor | Atalay, Zümra | |
dc.contributor.author | Tarhan, Talip | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T06:46:27Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T06:46:27Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/626646 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada ergenlerdeki depresyon düzeyleri İnternet kullanım amaçları ve akademik başarı açısından incelenmek istenmiştir. İstanbul Beşiktaş bölgesindeki beş farklı liseden 10., 11. ve 12. sınıf 663 öğrencinin BECK depresyon ölçeği ve bilgisayar, İnternet ve bilgisayar oyun kullanım detaylarını içeren formlarının sonuçları SPSS 15,0 kullanılarak incelenmiştir. İlk olarak sınıf yükseldikçe öğrencilerin depresyon düzeylerinin de yükseldiği belirlenmiştir. Bunun yanında özellikle interneti yoğun kullanan ve bilgisayar oyunlarına uzun zaman ayıran öğrencilerde depresyon sonuçlarının arttığı görülmüştür. Bunun karşısında internet kullanımını ve bilgisayar oyunları oynamayı daha kontrollü ve sınırlı saatlerde gerçekleştiren öğrencilerde ise depresyon düzeyinin anlamlı bir artış göstermediği tespit edilmiştir. Öğrencilerin facebook kullanma amaçları arasında da anlamlı depresyon göstergeleri oluşmuştur. Facebook?u mesajlaşma için kullananlarda 17,27, sohbet için kullananlarda 15,8, haber ve bilgilendirme için kullananlarda ise 10,7 depresyon puanları çıkmıştır. Bilgisayar oyunu oynayanlar arasında her gün oynayanlarda depresyon puanı 15,68 iken, haftada birkaç gün oynayanlarda 12,34?tür. Akademik başarı ile depresyon, cinsiyet, İnternet kullanımı, bilgisayar oyunu oynama, bilgisayar oyununa ayrılan zaman ve oynanılan bilgisayar oyun türleri arasında anlamlı bir ilişkiye ulaşılamamıştır. | |
dc.description.abstract | This study was aiming to study depression levels in adolescence according to İnternet usage and academic success. 663 students from 10th 11th and 12th classes from the high schools around İstanbul Beşiktaş area were chosen and they were given BECK depression inventory and a custom form detailing their computer, İnternet and digital games usage. The results were processed with SPSS 15.0. The study initially concludes that depression levels rise as the students? classes rise. Additionally excessive usage of Internet and computer games resulted in higher depression levels than students with controlled and lesser times of Internet and computer games usage. A meaningful relation between the aims of facebook usage and depression was discovered. Those who used facebook for messaging scored 17.27, those who used for chat scored 15.8 and those who used for reading information and news scored only 10.7 in depression inventory. The students who player computer games every day scored 15.68 while those who played only a few days a week scored 12.34 in depression inventory. A meaningful relation between academic success and depression, gender, Internet usage, computer game usage, time spent on computer games or played computer game types was not discovered. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Ergenlerde depresyon düzeylerinin internet kullanım amaçları ve akademik başarı açısından incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigation of levels of depression in adolescents in correlation with internet usage purposes and academic success | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Psikoloji Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Video games | |
dc.subject.ytm | Internet use | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Adolescent psychology | |
dc.subject.ytm | Child psychology | |
dc.subject.ytm | Education psychology | |
dc.subject.ytm | Development psychology | |
dc.subject.ytm | Computer games | |
dc.subject.ytm | Digital games | |
dc.identifier.yokid | 10003799 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL AREL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 358154 | |
dc.description.pages | 89 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |