Show simple item record

dc.contributor.advisorErtan, Güler
dc.contributor.authorŞimşek Yüksekbilgili, Naime
dc.date.accessioned2021-05-08T06:46:22Z
dc.date.available2021-05-08T06:46:22Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/626580
dc.description.abstractAraştırma konusu belirlenirken grafik sanatların sorunları araştırılmış ve bu araştırmaya, afiş tasarımı sırasında yaşanan hedef kitleye uygun tasarımlar yapmak sureti ile afişi amacına ulaştırmak ile ilgili sorunlar konu edilmiştir. Yapılan araştırmalarda afiş tasarımı sırasında değerlendirmeye alınan pek çok kriter olduğu gözlemlenmiş, bu kriterlerden mesaj, mesaj- imge uyumu, sözel hiyerarşi ve farkedilirlik ele alınmıştır. Hedef kitleler seçilirken kullanılan, yaş, cinsiyet ve eğitim durumu gibi farklı demografik özelliklerden oluşan, 12 farklı özellikte grup değerlendirmeye alınmıştır. 4 farklı hipotez hazırlanmış ve anket yöntemi ile hipotezlerin ispatına çalışılmıştır. Hipotezler; kadın, erkek, 25 yaş ve altı, 26 yaş ve üstü, ön lisansta okuyan / mezun, lisansta okuyan / mezun, yüksek lisansta okuyan / mezun kişiler arasında, afişi değerlendirirken farklı özellikleri önemsedikleri üzerine kurulmuştur. Ankete verilen cevapların ordinal ölçekte ölçeklendirilmesi ile bu hipotezlerin doğrulanması veya yanlışlanması sağlanmıştır. Bu şekilde hangi grubun neleri en fazla önemsediği verisi elde edilmiş, aradaki farklılıklar ortaya koyulmuştur. Böylece bu araştırma sonuçlarının, afiş tasarımcılarına yardımcı olması, afiş tasarımı sırasında hedef kitleye uygun kriterleri değerlendirmeye alarak afişin en verimli sonuçlara ulaşması sağlanmak istenmiştir.
dc.description.abstractWhen determining the research subject, the main problems of graphic art were examined and this research is based on design of poster according to the target population. During literature review, among many criteria that have been found, only message-image compatibility, verbal hierarchy and distinguishability were used. For the target population, 12 different groups were formed and considered based on age, sex and education levels. 4 different hypothesizes were formed and tried to be proved. The hypothesizes were built on perception of criteria taken into consideration in poster design by men, women, AA students or graduates, BA students or graduates, master or doctorate students or graduates. Hypothesizes were proved by overall surveys using ordinal scales. By this technique, the most important criteria taken into consideration on poster design were found by each research group. The main aim of the study is to help poster designers to use the most effective criteria for the target population and create more efficient posters.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleAfiş tasarımında dikkate alınan kriterlerin algılanmasının analizi
dc.title.alternativeThe analysis of the perception of criterias taken into consideration on poster design
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGrafik Tasarımı Ana Sanat Dalı
dc.subject.ytmGraphic design
dc.identifier.yokid10014291
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AREL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid358143
dc.description.pages79
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess