Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzet, Mehmet
dc.contributor.authorEser, Birgül
dc.date.accessioned2021-05-08T06:46:18Z
dc.date.available2021-05-08T06:46:18Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/626544
dc.description.abstractTarihin başlangıcından günümüze insanlığı etkileyen renk, her çağda o çağın düşün yapısıyla birlikte sanatta varlık göstermiştir. İlkel dönemde insan, çeşitli toprak boyalarla mağara duvarlarına büyüsel inanışlarla resimler yapıyor, dünyayı anlama ihtiyacını çeşitli mitolojik görüşler doğrultusunda şekillendiriyordu. Sanatını bu mitolojik düşüncelerle ortaya koyarken renklere kendince çeşitli anlamlar yüklemişti. Kırmızı, Neolitik dönemde beyazla birlikte dinsel ve ölü gömme törenlerinde tercih ediliyor, kanın rengi olması, yaşam rengi olarak kabul edilmesine ve ilkel dönemde ölülerin kemiklerinin kırmızıya boyanmasına neden oluyordu. Bizans ve Ortaçağ'da, sanat eserlerinde renge dinin etkisiyle simgesel bir anlayışla yaklaşılmıştır. Bu anlayışta, beyaz, kırmızı ve yeşil iyi renkler olarak kabul edilmiş, sarı ve siyaha ise acı ve pişmanlık anlamı yüklenmiştir. Beyaz; ışığın, ebediliğin, saflığın simgesi olurken, lacivert tanrısal bir renk olarak kabul edilmiş, Meryem ve İsa'nın giysilerinde kullanılmıştır. Sarı tanrı ile kulları arasında bir köprü görevi gören uhrevi bir renktir. Bu nedenle Ortaçağ resimlerinin fonları genellikle altın sarısı ile vurgulanır.Rönesans sanatçılarından Massacio, perspektifi ve derinlik duygusunu vermek için rengin olanaklarından yararlanıyor, renklerin açık-koyu değerleriyle kumaş kıvrımlarının ve mekanın hacimselliğini ustaca ortaya koyuyordu. Mantegna, gri ve beyaz rengi ölümün soğuk yüzünü hissettirmek için kullanırken, Boticelli, aşkın zarafetini resimlerine yansıtmak için açık pastel tonlarını tercih ediyordu. Gerçekçi resmin ustası olan Jan Van Eyck, yağlıboyanın olanaklarıyla muhteşem eserler üretiyordu. Leonardo'nun bulduğu sfumato tekniği, resimde daha yumuşak görüntülere olanak sağlamıştı?Anahtar kelimeler: Görsel Sanatlar, resim, renk.
dc.description.abstractColor, affecting humanity from the beginning of the time, always had a place in the arts, together with the frame of mind of related era. Throughout the primitive period of time, human-being used a variety of ocher to paint colorful pictures on the cave walls, resembling their beliefs of magical nature. While doing this, they put meanings to the colors. Red for example, has been used along with white for religious ceremonies and funerals in Neolithic period. At the time of Byzantium Empire and Middle Age, color was symbolized, with the affect of the religion. White, red and green were perceived as the color of the good, while yellow and black meant pain and regret. While white being the color of light, infinity and pureness, navy blue was considered as a divine color. The clothes of Jesus Christ and Virgin Mary were pictured using navy blue. Yellow, symbolizing the bridge between the God and his servants was an ethereal color. The Renaissance artist Massacio, put the sense of perspective and deepness into his paintings. With light-dark shades of the color, Massacio put out masterful paintings depicting folds of fabric and volumniousty of places. While Mantegna used gray and white to reflect the cold face of the death, Boticelli used light pastel-like colors to reflect elegant nature of love. Jan Van Ecyk, the master of realistic art has been creating magnificent pieces of oil painting, while Leonardo's sfumato style made it possible to have softer appearances with the paintings...Keywords: Visual arts, painting, color.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleGörsel sanatlarda (resimde) renklerin dili
dc.title.alternativeThe language of colors (in painting) in the visual of arts
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGrafik Tasarımı Ana Sanat Dalı
dc.identifier.yokid10023857
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AREL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid408922
dc.description.pages235
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess