Show simple item record

dc.contributor.advisorGaniz, Selahattin
dc.contributor.authorKöksal, Kemal
dc.date.accessioned2021-05-08T06:46:14Z
dc.date.available2021-05-08T06:46:14Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/626492
dc.description.abstractAfişler, sosyal ve kültürel yaşamın bir parçası ve toplumun önemli bir iletişim aracıdır. Afiş belirli bir iletişim amacının gerçekleşmesi açısından toplumda önemli bir yere sahiptir. Gösterime açık olan yerlerde çeşitli kültürel olayların, konserlerin, festivallerin, gösterilerin, sosyal projelerin, ticari ürünlerin, hizmetlerin, tiyatro gösterimlerinin ve sinema filmlerinin tanıtılmasında, duyurulmasında etkili rol oynar. Bu çalışmada tarihsel süreçte kültürel afişler ele alınarak tipografik açından incelenmiştir. Çalışmanın başlangıcında Türkiye'deki kültürel alanlarda yapılan afiş çalışmaları çeşitli kurumlardan istenmiştir. Birinci bölümde çalışmanın amacı, yöntemi ve metadolojisinden bahsedilmiştir. İkinci bölümde Dünyadaki ve Türkiye'deki afişin tarihi gelişimi İhap Hulusi, Mengü Ertel, Yurdaer Altıntaş gibi sanatçıların özgün yorumlarıyla yaptıkları afişleri ve afiş tasarımına yaptıkları katkı ele alınmıştır. 1950'lerden 2000'e kadar geçen süreçte Türkiye; ekonomik, siyasal ve sosyo kültürel alanda pek çok değişim yaşamıştır. Bütün bu değişim süreçleri kültürel afiş tarihinde görülmektedir. Üçüncü bölümde afiş türleri ve kültür afiş ilişkisi ele alınmıştır. Dördüncü bölümde afişte tipografi imge, okunabilirlik, yazının açıklığı ve harf büyüklüğü, başlık ve alt başlık, kompozisyon, simetri, asimetri ve tasarım kurallarına göre incelenmiştir. Afişin amacı alıcı ile iletişim kurmak ve mesajı alıcıya iletmektir. Bu çalışma ile sağlıklı iletişim kurulmasına yönelik önerilerle sık yapılan bazı hatalara da çözüm önerileri sunulmaktadır.
dc.description.abstractPosters, a part of social and cultural life of the community is an important communication tool Poster for the realization of a specific communication objectives has an important place in society. Places that are open to the views of a variety of cultural events, concerts, festivals, shows, social projects, commercial products, services, theater performances and in the promotion of films, play an influential role in advancing. In this study, by considering the historical process of cultural typographic posters are examined in terms. Cultural areas in Turkey at the beginning of the study, the poster was requested from various entities. In the first region of study, the methodology of the method is mentioned. In the second part of the historical development of the world and in Turkey İhap Hulusi posters, Mengü Ertel, with original interpretations of artists such as Yurdaer Altintas their contributions to design posters and banners are discussed. Turkey in the 1950s until 2000, the process of night; economic, political and socio-cultural field has experienced many changes. All this process of change is seen in the history of cultural posters. In the third section and Culture banner types of relationships are discussed. In the fourth chapter banners images, typography, readability, clarity of writing and letter size. Title and subtitle, composition, symmetry, asymmetry and were analyzed according to design rules. Posters, a part of cultural and social life of the community is an important communication tool Poster for the realization of a specific communication objectives has an important place in society. Banner communicate with the buyer's purpose is to convey the message to the recipient. This study made recommendations for healthy communication will be established, frequently made errors in some solutions are presented.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleTürkiye`deki kültürel afişlerin tipografik açıdan incelenmesi
dc.title.alternativeTurkish cultural posters typographically investigation
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGrafik Tasarımı Ana Sanat Dalı
dc.subject.ytmPosters
dc.subject.ytmPoster art
dc.subject.ytmGraphic design
dc.subject.ytmTypography
dc.subject.ytmCulture
dc.subject.ytmCultural posters
dc.identifier.yokid10028629
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AREL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid358186
dc.description.pages114
dc.publisher.disciplineGrafik Tasarımı Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess