Recent debates on Greek history textbooks: The case of contemporary history textbook by Maria Repousi
dc.contributor.advisor | Özcan, Gencer | |
dc.contributor.author | Bilginer, Emre Metin | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T06:46:12Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T06:46:12Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/626468 | |
dc.description.abstract | Tez, son dönemde Yunanistan'daki tarih kitabı yazımıyla ilgili yaşanan tartışmalarıanaliz etmeyi amaçlamaktadır. Tezin ele alacağı tartışma, kendisi de bir tarihçi olan MariaRepousi'nin önderliğindeki bir grup tarihçi tarafından yazılan tarih kitabı yüzünden meydanageldi. Türkler ve Yunanlıların yüzyıllar boyu paylaştıkları ortak tarih, vatandaş ve politikacıgözetmeksizin herkesin gözünde hassas bir konu olagelmiş ve tartışmaların sürekli canlıkalmasına sebebiyet vermiştir. 6. Sınıflar için Modern Dönem Tarih Kitabı, yeni bakış açısınınyanı sıra tartışmaları da beraberinde getirdı ve Yunan toplumunun tamamını bunun içine çekti.Kitabın etrafını kuşatan tartışma, Yunan toplumunda bir çok siyasi kırılmayı açığa çıkardı veiktidar sahibi siyasi partiler ile birtakım grupların iki ülkenin ortak tarihindeki önemli hususlarınasıl algıladığı konusuna dikkatleri çekti. Tez, kitabın başlıca niteliklerini tanımladıktan sonraiçerisinde değinilen ve sonunda tartışmalara sebebiyet veren bazı özel başlıklara da odaklanıyorve son olarak tartışmada öne sürülmüş göze çarpan önemli argümanları da gözden geçirip bunlarıele alıyor. | |
dc.description.abstract | The thesis aims to analyze one of the recent debates on history textbook writing inGreece. The debate the thesis will deal with was generated by the publication of a historytextbook written by a group of historians led by another historian Maria Repousi. Being asensitive issue among the public and politicians alike, common history of Greeks and Turks thatlasted for centuries has always been a matter of lively debate. With a new perspective to anumber of issues, Contemporary History Textbook for 6th Grades brought about a debate, whichengulfed the entire Greek society. The debate surrounding the book displayed major politicalcleavages in the Greek society and highlighted the way leading political parties and othergroupings perceived major historical issues that pertain to the common past of the two nations.After defining major characteristics of the book, the thesis focuses on the special topics that thebook dealt with and eventually caused the debate, and finally takes up and discusses majorarguments that the outstanding parties to the debate put forward. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Tarih | tr_TR |
dc.subject | History | en_US |
dc.subject | Uluslararası İlişkiler | tr_TR |
dc.subject | International Relations | en_US |
dc.title | Recent debates on Greek history textbooks: The case of contemporary history textbook by Maria Repousi | |
dc.title.alternative | Yunan tarih kitapları hakkında son dönemdeki tartışmalar: Maria Repousi'nin 6. sınıflar için modern dönem tarih kitabı | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Uluslararası İlişkiler Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | History education | |
dc.subject.ytm | Repousi, Maria | |
dc.subject.ytm | Turkish-Greek relations | |
dc.subject.ytm | Books | |
dc.subject.ytm | The lesson | |
dc.subject.ytm | Textbooks | |
dc.subject.ytm | History | |
dc.subject.ytm | History books | |
dc.subject.ytm | Greece | |
dc.identifier.yokid | 447166 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL BİLGİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 322138 | |
dc.description.pages | 75 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |