Show simple item record

dc.contributor.advisorGaniz, Selahattin
dc.contributor.authorEldek, Emre
dc.date.accessioned2021-05-08T06:46:12Z
dc.date.available2021-05-08T06:46:12Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/626467
dc.description.abstractÖZETAÇIK HAVA REKLAM MECRALARININ GRAFİK TASARIM AÇISINDAN İNCELENMESİEmre ELDEKYüksek Lisans Tezi, Grafik Tasarımı Anasanat Dalı Danışman: Prof. Dr. Selahattin GANİZ Şubat, 2014126 sayfaBu çalışma, şehir hayatının bir parçası haline gelen, grafik sanatlardan doğmuş ve bugün grafik tasarımın başlıca konularından biri olan `açık hava reklamları`nın, tarihsel gelişim süreçleri göz önüne alınarak, grafik tasarım açısından incelenmesini konu almaktadır. Beş ana bölümden oluşmaktadır. Giriş bölümünde açık hava reklamcılığının tanımı yapılmış, özelliklerinden bahsedilmiştir. İkinci bölümde de sırasıyla reklamın genel tarihi; açık hava reklam ortam ve araçlarının ilk kez kullanılmaya başladığı tarihlerden günümüze ne gibi aşamalardan geçtiği; açık hava reklamlarının hangi amaçlarla, nerelerde ve nasıl kullanıldığı anlatılmıştır. Savaş dönemlerinde, açık hava reklam ortam ve araçlarının kitleler üzerindeki etkisinden faydalanan siyasi erkin, bu mecraları propaganda amacıyla kullanması beş alt başlık altında incelenmiştir. Üçüncü bölümde afişin sanatsal bir ifade aracı olarak doğuşu, belli başlı afiş sanatçılarının ekseninde gelişimi ve sanat akımlarıyla etkileşimi incelenmiştir. Bugünkü kullanım şekliyle başlıca açık hava reklam mecraları başlıklara ayrılıp örneklerlerle açıklanmıştır.Dördüncü bölümde Türkiye'de açık hava reklamcılığının gelişimi ve Türk afiş sanatçıları konu alınmıştır. Bölümler ağırlıklı olarak kaynak taramalarından derlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Açık Hava Reklamları, Açık Hava Reklam Mecraları, Afiş, Billboard, Megaboard, Superboard, Bina Giydirme, Araç Giydirme, Gerilla Reklam, Açık Hava Reklamcılığının Tarihçesi
dc.description.abstractABSTRACTAN ANALYSIS OF OUTDOOR ADVERTISING CHANNELS FROM A GRAPHIC DESIGN PERSPECTIVEEmre ELDEKMaster of Arts Thesis in Graphic Design Supervisor: Prof. Dr. Selahattin GANİZ February, 2014 126 pagesThis study undertakes an analysis of outdoor advertising; a medium which has become a major component of city life, was derived from graphic arts and is now one of the primary concepts in graphic design, with consideration of the stages of its historical development and from a graphic design perspective.The study is composed of five sections. In the introductory section outdoor advertising is defined, along with a discussion of its characteristics. The second section provides a general history of advertising, identifies the stages that outdoor advertising media and its tools have gone through since the first days of their use and explains the objectives of outdoor advertising along with where and how it is applied. Wartime uses of outdoor advertising media and tools by political forces with intentions of mass propaganda are then observed in five subsections.The third section of the study analyzes the birth of banner as a tool for artistic expression, its development within scopes of some of the eminent banner artists and its interaction with art movements. Major outdoor advertising channels are classified in terms of their contemporary applications and explained with examples.In the fourth section, the development of outdoor advertising in Turkey and the case for Turkish banner artists are investigated. The sections are mostly compiled of reviews of the literature.Keywords: Outdoor advertising, outdoor advertising channels, banner, billboard, megaboard, superboard, on-wall advertising, on-vehicle advertising, guerilla marketing, history of outdoor advertising.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleAçık hava reklam mecralarının grafik tasarım açısından incelenmesi
dc.title.alternativeAn analysis of outdoor advertising channels from a graphic design perspective
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGrafik Tasarımı Ana Sanat Dalı
dc.subject.ytmAdvertisements
dc.subject.ytmAdvertisement mediums
dc.subject.ytmOutdoor advertisement
dc.subject.ytmGraphic design
dc.subject.ytmPosters
dc.subject.ytmBillboards
dc.identifier.yokid10029353
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AREL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid358185
dc.description.pages148
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess