Show simple item record

dc.contributor.advisorKaya, Ferda Şule
dc.contributor.authorÖztan, Sevil
dc.date.accessioned2021-05-08T06:46:11Z
dc.date.available2021-05-08T06:46:11Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/626448
dc.description.abstractBu çalışma, ortaokul 6.7.8. sınıf öğrencilerinin okul tükenmişliklerinin yaşam doyumları ve benlik kurguları açısından incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Bu araştırmanın çalışma grubunu İstanbul'un Esenyurt ilçesindeki 3 devlet okulu ve 1 özel okulda öğrenimlerine 6.7 ve 8. sınıfta devam eden (12-15 yaşları arasındaki) 230 kız (%45,5) ve 276 erkek (%54,5) olmak üzere 506 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma da Aypay (2011) tarafından ilköğretim 2. Kademe öğrencileri için geliştirilen okul tükenmişliği ölçeği, Huebner (1994) tarafından geliştirilen ve Türkçe uyarlaması Çivitçi (2007) tarafından yapılan çok boyutlu öğrenci yaşam doyumu ölçeği ve Kağıtçıbaşı (2007) tarafından geliştirilen Özdemir ve Çok ( 2011) tarafından lise öğrencilerine uyarlanan ailede özerk ilişkisel benlik ölçeği kullanılmıştır. Hipotezlerin test edilmesinde, anova, t testi, sheffe testi, faktör analizi ve regresyon analizi kullanılmıştır. Analizlerde SPSS (Sosyal Bilimler İçin İstatistik Paket Programı) 20.0 kullanılmıştır. Öğrencilerin tükenmişlikleri ile yaşam doyumları ve yakın ilişkisellik benlik kurgusu arasında negatif bir ilişki olduğu aynı zamanda yakın ilişkisel benlik kurgusu ile genel yaşam doyumu arasında pozitif bir ilişki olduğu yapılan regresyon analizi sonucunda bulunmuştur. Öğrencilerin okul tükenmişlikleri, yaşam doyumları ve benlik kurgularının bazı demografik değişkenlere (cinsiyet,sınıf düzeyleri, okul türleri,dershaneye gitmeleri, cep telefonu ve internete sahip olmaları) göre farklılaştığı da bulunmuştur.Anahtar Sözcükler: Okul Tükenmişliği, Yaşam Doyumu, Benlik kurgusu, Özerk Benlik, İlişkisel Benlik,Özerk İlişkisel Benlik
dc.description.abstractThis study has been made for the purpose of examining the school burnouts of secondary 6. 7. 8. grade student's in terms of their life satisfaction and self-construal. This research's workgroup comprise of the 506 students (Their ages are between 12 and 15. And there are 230 girls (45,5%) and 276 boys(54,5%)] attending their education in 6. 7. and 8. grades in three public schools and a private school from Esenyurt, Istanbul. School burnout scale which developed by Aypay (2011) for secondary second grade students, multi-dimensional student life satisfaction scale which developed by Huebner (1994) and adapted to Turkish from Çivitçi (2007), Family relational Autonomous Self scale which developed by Kağıtçıbaşı (2007) and adapted for high-schoool students by Özdemir and Çok (2011) have been used in this research. Anovai, t test, scheffe test, variance analysis, factor analysis and regression analysis have been used in order to test hypothesis . SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) 20.0 has been used in analysis. As a resul of regression ,There is a negative relationship between student's burnouts and general life satisfaction – `autonomous-relational self –construals`.Besides there is a positive relationship between general life satisfaction and `autonomous-relational self –construals` .On some of the burnout,life satisfaction and self-construal dimensions have been observed differentations in terms of student's sex,grade level,school types(Private or public),attending a course,using mobile phone and possessing an internet variables.Keywords: School burnout,life satisfaction,self constural, autonomous self, related self, autonomous-relational self –construalsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleOrtaokul 6.7.8. sınıf öğrencilerinin okul tükenmişliklerinin yaşam doyumları ve benlik kurgusu algıları açısından incelenmesi
dc.title.alternativeThe Analysis of the effect of the sixth, seventh and eighth grade secondary school students life satisfaction and the perception of self- construal on the school burnout
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentPsikoloji Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmBurnout
dc.subject.ytmLife satisfaction
dc.subject.ytmSelf-contruals
dc.subject.ytmStudents perceptions
dc.subject.ytmSelf concept
dc.identifier.yokid10030409
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AREL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid364721
dc.description.pages96
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess