Grafik tasarımda görsel kültür ve görme biçimleri
dc.contributor.advisor | Sezer, Nuri | |
dc.contributor.author | Güzel, Cengiz | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T06:46:02Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T06:46:02Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/626349 | |
dc.description.abstract | İnsan algısının tarihsel süreç içerisinde ortaya koyduğu bölgesel, ulusal gelişim ile büyüyen kültür, beraberinde değişik görme biçimleri yaratmıştır. Aslında herşey ateşi kullanmak veya yazıyı keşfetmek ile başlamadı. Çünkü insanlar ilk önce göz retinalarına yansıyan görme biçimleri ile, şekilleri, cisimleri ve kendini diğer canlılardan ayıran farklılıkları adlandırmaya başladı. Bu aşamada temel amaç, Grafiğin kültürel yansımalardan yola çıkarak toplumda yarattığı sosyo-ekonomik dinamiklerin değerlendirilmesi ve Grafik sanatlar açısından nasıl şekillendiğini göstermektir. Bu çerçevede Reklamın dinamiği olan Sanat kavramın dilbilimsel yansımalarıdan yola çıkarak Reklam kültürünü sorgulamak ve yeni reklam biçimlerini ortaya koymaktır. Toplumların sosyo-ekonomik yansımalarının reklamlardaki önceliği ve yaratıcı unsurları harekete geçirmesindeki rolü sorgulayıcı olucaktır. Grafik tasarımı sanat, felsefe, sosyoloji gibi kavramlar ile değerlendirmek açısından yol gösterici bir kaynak olması hedeflenmiştir. Çalışmada ilk olarak Grafik tasarımda görsel kültür ve görme biçimleri sanat ve tasarımın farklı boyutlarına değinerek aralarındaki ilişkileri açıklamaya, bunları kavramsal olarak zaman, mekan, toplumsal katman, ülkelere göre nasıl değişebileceğini kapsamaktadır. Bu temelden hareketle 1. Bölümde kültür kavramından yola çıkarak görsel kültür ve alt başlıkları tanımlanmıştır. 2. Bölümde sanatta görme biçimleri, tasarım, estetik bakış ve gösterge sistemleri olarak incelenmektedir. 3. Bölümde Reklamın kültürü ve sosyal, siyasal yansımaları ışığında reklamın dili sorgulanmıştır. Reklam kültürünün toplumlar üzerinde yarattığı yönelimler ve bunun sonuçları üzerine değerlendirmeler yapılmıştır. 4. Bölümde Tüketim toplumlarının reklamlara etkisi ve yansımaları karşılaştırılmalı olarak değerlendirilip, yeni reklam biçimleri ile reklamları okumak olarak incelenmiştir. | |
dc.description.abstract | In the historical process of human perception revealed regional, national development and the growing culture together has created in the various visual formats.In fact, everything did not start with exploring the fire or the letter.Because people with a way of seeing first reflected in the eye retina, shapes, objects, and distinguishes itself from other creatures began naming differencesThe main purpose of this stage, Based on cultural reflection of the graph created in the community, and assessing the socio-economic dynamics that shape is to show how the terms of the graphic arts.In this context, dynamic ad linguistic reflections of the Art Based on the concept of culture to inquire about advertising and new advertising methods are put forward.Reflection of the socio-economic priorities of the community and the creative elements in advertising role in mobilizing also will be questioning. Graphic design, art, philosophy, sociology concepts and terms to evaluate is intended to be a guiding source.In this work, graphic design and visual culture and visual forms referring to different aspects of art and design, to explain the relationship between them conceptually, time, space, social strata, how can vary according to country covers.Starting from this basis in Chapter 1 Starting from the concept of culture and sub-headings are defined visual culture. In Chapter 2, the visual forms of art, design, aesthetic look and display systems are examined. In Chapter 3 of the ad culture and social, political ad language has been questioned in the light of reflection. Advertise on communities to create a culture where trends are evaluated and consequently on.Section 4 of the consumer society in comparative advertising effects and reflections are considered as new forms of advertising and to read advertising were investigated. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.subject | Reklamcılık | tr_TR |
dc.subject | Advertising | en_US |
dc.title | Grafik tasarımda görsel kültür ve görme biçimleri | |
dc.title.alternative | Vi̇sual culture and ways of seeing in graphic desing | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Grafik Tasarımı Ana Sanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Visual culture | |
dc.subject.ytm | Visual forms | |
dc.subject.ytm | Graphic design | |
dc.subject.ytm | Advertisements | |
dc.identifier.yokid | 10054123 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL AREL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 375364 | |
dc.description.pages | 174 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |