Show simple item record

dc.contributor.advisorErtan, Güler
dc.contributor.authorÜnsal, Mustafa
dc.date.accessioned2021-05-08T06:46:01Z
dc.date.available2021-05-08T06:46:01Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/626346
dc.description.abstractGünümüz bir iletişim ve enformasyon çağıdır. Kalabalık şehir merkezlerinde yoğun is tempolarında çalışan bireylerin etrafı yüzlerce görsel mesaj ve grafik tasarım ürünü ile sarılmıştır: Amblem ve logolar, ilanlar, afisler, kitap, dergi ve albüm kapakları, gazeteler ve reklam panoları... Tüm bu grafik tasarım ürünleri bir biriyle büyük bir rekabet içindedir. Grafik tasarımın amacı okunan ve izlenen iki boyutlu görüntüleri tasarlayarak izleyiciye bir mesaj iletmek, bir ürün ya da hizmeti tanıtmaktır. Grafik tasarım ürününün başarısı, mesajını hedef kitlesine iletebilmesine bağlıdır. Mesajın basarıyla iletilebilmesi için ise tasarımda görsel bütünlük oluşturmak gerekmektedir. Grafik tasarımda görsel bütünlük, tüm tasarım elemanlarının birbiriyle ilişki içinde düzenlenerek tamamlanmışlık hissi yaratılmasıyla sağlanır. İzleyici bir mesajda daima bütünlük arar; aksi halde tasarıma olan ilgisini kaybeder.Sağlıklı bir iletişim için grafik tasarımcı birçok farklı alanda uzmanlaşmalıdır. Temel tasarım eleman ve ilkeleri; grafik tasarımın temel elemanları olan format, görsel ve tipografi; görsel algılama bu alanların basında gelmektedir. Tipografik elemanlar, sözel bilgileri içeren ve ileten harf, rakam ve noktalama işaretlerinden oluşan yazılarken; görsel elemanlar fotoğraf ve illüstrasyonlardır. Fotoğraf, ışığa duyarlı bir malzeme üzerine ışığın odaklanması ile oluşturulan görüntülerin genel adıyken; illüstrasyon çizim, boyama ya da bilgisayar ortamında alanında uzman programlarla resimleme gibi tekniklerle oluşturulan, biçimden çok konuyu vurgulayan görsellerdir. İnsan gözü etrafında gördüğü şeyleri bir bütün olarak algılamaktadır. Ve bu algılama modelinde parçaların tek baslarına sahip oldukları özelliklerin bütüne olan katkıları önem kazanmaktadır. Bu çalışma, grafik tasarımda görsel bütünlük oluşturmada görseller ve tipografi arasında kurulacak olan ilişkinin önemine dikkat çekmiş; bu ilişkinin kalitesinin nasıl yükseltileceği sorununa cevaplar bulmaya çalışmış ve vurgulamıştır.Anahtar Kelimeler: Grafik Tasarım, Tipografi, Bütünlük
dc.description.abstractOur age is a communication and information age. In crowded city centers working people are surrounded with thousands of visual messages and graphic design products like emblems and logotypes, advertisements, posters, book, magazine and CD covers, newspapers and billboards... All these graphic design products compete each other very much. The aim of graphic design is to convey a message or present a product or a service by designing 2d readable and watchable visuals. The succes of a graphic design product is related to its ability of conveying a message. Creating visual unitiy is necessary for a successful communication. Visual unity in graphic design can be provided with a feel of completeness which formed with a harmonic organization of elements. An audience always seeks wholeness in a message; otherwise he / she loose his / her interest in design.For a healthy communication graphic designer should have expertise in different fields. Basic design elements and principles, the main elements of graphic design which are format, visuals and typography, and visual perception are major fields of expertise. Letters, numerals and punctuation marks are typographic elements which contain and convey verbal information. Visuals are photographs and illustrations. Photograph is the general name of a visual which created by a lightfocused on a light sensitive paper. Illustrations can be made by drawing, painting orwith the help of a computer software. They emphasize theme, not form. Human eyepercieve its surrounding as a whole. In this perception model the contributions offragments to the whole is much more important than the characteristics of fragmentsitselves. This study put emphasis on the relation of typography and visuals in graphicdesign, try to find ways for making it high quality, and emphasize its place in arteducation.Keywords: Graphic Design, Typography, Unityen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleGrafik tasarımda görsel bütünlük oluşturmada tipografi ve görseller arasındaki ilişki
dc.title.alternativeGraphic design visual integrit in creating that typography and the relationship between images
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGrafik Tasarımı Ana Sanat Dalı
dc.subject.ytmTypography
dc.subject.ytmVisual design
dc.subject.ytmVisuality
dc.subject.ytmGraphic design
dc.subject.ytmUnity
dc.identifier.yokid10054753
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AREL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid375379
dc.description.pages124
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess