Show simple item record

dc.contributor.advisorKarabulut, Muhittin
dc.contributor.authorArica, Eda Fehime
dc.date.accessioned2021-05-08T06:46:01Z
dc.date.available2021-05-08T06:46:01Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/626340
dc.description.abstractHizmet pazarlaması, pazarlamanın en çok üzerinde durulan faaliyet alanlarından biridir. Küreselleşme ve beraberinde rekabet, bir hizmet çeşidi olan eğitim sektörünü de etkilemiş ve pazarlama plânlaması kavramı, eğitim kurumları için de her geçen gün daha fazla önem kazanmaya başlamıştır. Eğitim kurumu olarak okul öncesi okullarda da hızlı değişim sürecine ve rekabet ortamının getirdiği koşullara hazırlıklı olmak gereği, pazarlama plânlaması yapmanın önemini bir kez daha ortaya çıkarmıştır.Bu çalışmanın amacı, ülkemizde hızla sayıları artan özel okul öncesi kurumları için pazarlama plânlaması sürecinin ne olduğunu ve bu süreçte kurumların izlemesi gereken aşamaları ayrıntılı bir şekilde tanımlamaktır. Araştırma kapsamında, özel eğitim kurumlarının pazarlama plânlama sürecinde gerçekleştirmesi beklenen aşamalar, uygulama sırasıyla açıklanmaya çalışılmıştır.Araştırmanın son bölümünde ise, seçilen özel eğitim kurumları ile ilgili yapılan değerlendirme sonuçları ve bulgulara ilişkin öneriler yer almaktadır.Anahtar Kelimeler: Hizmet Pazarlaması, Eğitim, Özel Okullar
dc.description.abstractThe services marketing, is one of the most emphasized business areas of marketing. The globalization, as its result the competition, have also affected one of the service type, the education sector, and the concept of marketing planning is gaining more importance every day, also for the educational institutions. The need of being prepared to the rapid change in preschool education institutions and the conditions of the competitive environment have revealed once again the importance of the marketing planning. The purpose of this study is to define in detail for the rapidly increasing numbers of private preschool education institutions in our country, the marketing planning process and the steps that should be followed by the institutions. In the research context, the stages of the marketing planning process which are expected to be realized in the educational institutions have been performed and explained respectively.In the last part of the study are included the research results and recommendations for education services marketing in the selected preschool education institutions and implementation of the marketing planning.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul öncesi özel eğitim kurumlarında pazarlama yönetimi
dc.title.alternativeMarketing in private pre schools marketing in private pre schools marketing in private pre schools
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmSpecial education institutions
dc.subject.ytmSpecial schools
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmMarketing management
dc.subject.ytmService marketing
dc.subject.ytmEducation marketing
dc.identifier.yokid10060574
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AREL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid375788
dc.description.pages113
dc.publisher.disciplineİşletme Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess