Show simple item record

dc.contributor.advisorEngeler, Alper
dc.contributor.authorTerziköy, Elif
dc.date.accessioned2021-05-08T06:45:58Z
dc.date.available2021-05-08T06:45:58Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/626310
dc.description.abstractBu çalışmada Durumsal Dissosiasyon Ölçeği (SSD) , Dissosiyatif Yaşantılar Ölçeği-2 (DES-II) ve Zuckerman-Kuhlman Kişilik Envanteri: Alternatif Beş Faktör Modeli'nin (ZKPQ) psikometrik özellikleri çalışılmıştır. Durumsal Dissosiasyon Ölçeği ve Dissosiyatif Yaşantılar Ölçeği Türkçe'ye kazandırılmıştır. Sanat öğrencilerinin mesleki uygulamaları esnasında durumsal dissosiasyon skorlarının, normal popülasyondan anlamlı şekilde farklılaştığı incelenmiştir.Anahtar Kelimeler: Sanat, Dissosiasyon, Kişilik
dc.description.abstractStatement Scale Dissociation (SSD), Dissociative Experiences Scale – II (DES-II), Zuckerman-Kuhlman Personality Questionarre (ZKPQ III) have been studied in this study. SSD and DES-II have been brought into Turkish psychometric analyses has been performed for all subscles. All subscales revealed good or excellent psychometric properties. Group comparisons was examined with MANOVA. It has been viewed that during professional practices, situational dissociation scores of art students show remarkable difference compared to other population. Key Words: Art, Dissociation, Personalityen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleSanat, dissosiasyon ve kişilik
dc.title.alternativeArt, dissociation and personality
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentPsikoloji Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmArt education
dc.subject.ytmDissociation
dc.subject.ytmPersonality
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmArt
dc.identifier.yokid10056300
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AREL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid375383
dc.description.pages71
dc.publisher.disciplinePsikoloji Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess