Show simple item record

dc.contributor.advisorİrfanoğlu, Müge
dc.contributor.authorAlnaseri, Mohammed Talal Shakir
dc.date.accessioned2021-05-08T06:45:56Z
dc.date.available2021-05-08T06:45:56Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-07-13
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/626289
dc.description.abstractSatışları artırmak, herhangi bir işletmenin temel amacıdır. Geçmişte, satıcılar ürünlerini sergilediler ve müşteri de denemek ve satın almak için geldi. Ancak yeni icattan sonra (İnternet), (çevrimiçi alışveriş) adı verilen yeni bir alışveriş platformu var. Her toplumun niyetini değiştiren veya etkileyen kültürü ve özellikleri vardır.Bu araştırma, Körfez Devletlerini internetten satın alma niyetlerini etkileyen temel faktörleri bulmak için inceledi. Bu çalışmada seçilen birçok Faktör, bu faktörleri çalışma topluluğunda yayınlanan ilk anket aracılığıyla elde edilen sonuçlarla benimsemiştir. Çalışma popülasyonu, önceliklerini belirlemek için GCC (Körfez İşbirliği Konseyi) ülkelerine (vatandaşlar ve sakinler) özeldi. Bu araştırma için toplanan veriler, anketi çevrimiçi mağazalardandan alışveriş yapan gerçek müşterilere ek olarak, araştırma topluluğunun hedeflenen ülkelerindeki bazı üniversitelerde yayınlamak suretiyle gerçekleştirildi.Bu verileri analiz etmek için farklı analiz yöntemleri (Tanımlayıcı analiz, çoklu regresyon analizi, Kukla değişkenler ve hipotezimizi test etmek için ANOVA testi) kullanılmıştır. Birkaç hipotez uygulandı ve araştırmanın sonucu beş hipotezin kabul edilmesine yol açtı. Kabul edilen hipotezler aşağıdakilerdir.• İndirimler çevrimiçi alışveriş niyetini olumlu yönde etkiliyor• Kolay ve karmaşık olmayan web siteleri tasarımı çevrimiçi alışveriş üzerinde olumlu bir etkiye sahiptir.• Doğrulanmış sayfaların çevrimiçi alışveriş niyetine olumlu bir etkisi vardır.• Web sitesinde sipariş verme yönteminin açıklanması, çevrimiçi alışveriş niyetini olumlu yönde etkiliyor.• Ödemelerin çevrimiçi alışveriş niyetleri üzerinde olumlu bir etkisi var.
dc.description.abstractIncreasing sales is the main objective of any business. In the past, the sellers displayed their products and the customer came to try and buy it. But after the new invention (The Internet), there is a new shopping platform called (online shopping). Each society has its culture and specificities that change or influence their intentions.This research examined the Gulf States to find out the basic factors that effect on their intentions to buy from the Internet. Several Factors chosen in this study, these factors were adopted through the results obtained through the initial questionnaire published in the study community.The study population was specific to the GCC (Gulf Cooperation Council) countries (citizens and residents) to determine their priorities. The data collected for this research was carried out through the publication of the questionnaire in some universities in the targeted countries of the study society in addition to real customers who already shopped through online stores.To analyze these data, different methods of analysis (Descriptive analysis, multiple regression analysis, Dummy variables, and ANOVA test to test our hypothesis) were used. Several hypotheses were imposed, and the result of the research led to the acceptance of five hypotheses. The hypothesis accepted as seen below.• Discounts have a positive effect on online shopping intention.• Easy and not complicated websites design have a positive effect on online shopping.• Being verified pages have a positive effect on online shopping intention.• Explaining the way of making the order on the website has a positive effect on online shopping intention.• Payments have a positive effect on online shopping intentions.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleFactors effecting online shopping intention for the first purchasing through verified webpages: A study on Gulf countries
dc.title.alternativeGüvenli internet siteleri aracılığı ile ilk defa internet üzerinden alışveriş yapacak kişilerin kararlarını etkileyen faktörler: Çalışma Körfez ülkelerinde
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-07-13
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmVirtual shopping
dc.subject.ytmInternet
dc.subject.ytmDependable behaviour
dc.subject.ytmSafety measures
dc.subject.ytmCustomer behavior
dc.subject.ytmElectronic commerce
dc.subject.ytmGulf countries
dc.subject.ytmOnline shopping
dc.identifier.yokid10248284
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid554393
dc.description.pages150
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess