Show simple item record

dc.contributor.advisorAyrancı, Evren
dc.contributor.authorAksoy, Yasin
dc.date.accessioned2021-05-08T06:45:53Z
dc.date.available2021-05-08T06:45:53Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-12-22
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/626264
dc.description.abstract21. yy'ın teknolojik gelişmeleri bilgiye erişim ve bilginin değerlendirilmesi sürecini daha önemli hale getirmektedir. Bilginin paylaşımı bireysel düzeyde önemli olduğu kadar örgütsel düzeyde de önem kazanmaktadır. Örgüt üyeleri arasında bilgi paylaşımının etkin olması örgütün planladığı hedeflerin gerçekleştirilmesi hususunda pozitif katkı sağlamaktadır. Bilgi paylaşımı örgütte faaliyetlerin gerçekleştirilmesini sağlayan çalışanların performanslarını pozitif yönde etkilemektedir. Bununla birlikte araştırma bilginin paylaşılması sürecinde iletişim halinde olan bireyler arasında görülen davranışlar da etik ve etik dışı olarak sınıflandırılmaktadır. Etik dışı davranışların artıyor olması bilgi paylaşımının çalışan performansı üzerindeki etkisini azaltmaktadır. Etik dışı davranışlar, örgütün hissedarlarına, müşterilerine, tedarikçilerine, çalışanlarına ve toplumsal düzeye olan davranışlar olarak sınıflandırılmıştır. Çalışma örgütsel düzeyde etik dışı davranışların bilgi paylaşımının çalışan performansına etkisindeki rolünü incelemektedir.
dc.description.abstractTechnological developments of the 21st century, makes the process of access to knowledge and evaluation of information, more important. Knowledge sharing is important at the individual level whereas it is important at the organizational level. Having an effective knowledge sharing among members of organizations will have a positive contribution on achieving the planned goals of the organization about the matter. Nevertheless knowledge sharing effects the performance in organizations that conduct activities of employees positively. However, the research classifies the behavior observed among individuals who come into contact in the process of knowledge sharing as unethical and ethical research. Increasing unethical behavior reduces the impact of knowledge sharing on employee performance. Unethical behavior is classified as the behavior on stakeholders, customers, suppliers, employees and the social level of the organization. The study examines the role of knowledge sharing's effect on the performance of employees unethical behavior at the organizational level.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleÖrgütsel düzeyde bilgi paylaşımının çalışan performansına etkisinde etik dışı davranışların aracı rolüne ilişkin bir araştırma
dc.title.alternativeA research of the moderating role of unethical behavior between organizational knowledge sharing and employee performance
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-12-22
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmInformation
dc.subject.ytmInformation sharing
dc.subject.ytmOrganizations
dc.subject.ytmPerformance
dc.subject.ytmJob performance
dc.subject.ytmWorkers
dc.subject.ytmUnethical behaviour
dc.identifier.yokid10096208
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AREL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid424947
dc.description.pages141
dc.publisher.disciplineYönetim ve Organizasyon Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess