Show simple item record

dc.contributor.advisorErtan, Güler
dc.contributor.authorÇubukcu, Gökçin
dc.date.accessioned2021-05-08T06:45:52Z
dc.date.available2021-05-08T06:45:52Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-12-28
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/626252
dc.description.abstractTarihin ilk aşamalarında insanlar birbiriyle alışveriş yaparken sadece ürünlerinin satılması hedefleniyor ve satılan ürünlerin yerlerine ise kendi ihtiyaçlarını karşılayacak başka ürünler koyuluyordu. İlerleyen aşamalarında ise bazı satıcılar ve ürünler ön plana çıkmaya başladı. Doğal olarak bu ürün ya da satıcılara bir isim vermek ve onları tanıtma gereksinimi doğdu. Bunun içinde özellikle agoralarda (eski zamanlarda pazarlara verilen isim) çığırtkanlar ortaya çıktı. Daha sonrasında ise omuzdan asılarak ön ve arka taraflı kullanılan panolarla dolaşan `Sandviç Adamlar` olarak tabir edilen insanlar görülmeye başlandı. Bu sayede ürünler ya da satıcılar kendilerini tanıtma fırsatı bularak daha geniş kitlelere ulaşmaya başladı. Bu saydıklarımız ise reklamcılığın temellerini oluşturdu.Avrupa'da ve Amerika'da reklamcılık sektörü hızla yol alıyor ve gelişiyorken, Osmanlı'da da ticari hayatı anlatan `Doğu Ticaret Yıllıkları` ile birlikte reklamın etkileri görülmeye başlandı. Reklamların bir yerde toplanması, aynı zamanda sektörlerin belirlenmesi ve toparlanması için de önemli bir adım olmuştur. Sarayda çalışan terziler veya aşçılar padişahın tuğrasının da bulunduğu dükkânlar açmışlardır. İnsanlara `Sultanımızı da biz giydiriyoruz` ya da `Sultanımızın karnını da biz şenlendiriyoruz` gibi diğerlerinden farklı olduklarını gösterebilmek amacıyla halka hitap etmişlerdir.Yaşanan değişimler ve gelişimlerle birlikte Osmanlı İmparatorluğu yerini Türkiye Cumhuriyeti'ne bırakmıştır. Dünyada yaşanan yeniliklere Türkiye de uzak kalmayarak reklam sektörü gelişmeye başlamıştır. Günümüze gelindiğinde ise `Aşk Markaları` ortaya çıkmış, tüketicinin düşünceleri önemsenmiş ve daha iyi hizmet anlayışı benimsenmiştir. Yapılan bu çalışmayla birlikte bir grafik tasarımcının gözünden bakılması sağlanmıştır. Konusunda önemli reklam ajanslarının düşüncelerine yer verilerek fikir sahibi olunmasına, tüketicilerin satın alma özellikleri ve reklama karşı bakış açıları detaylı bir şekilde ortaya koyularak konun daha iyi ve doğru bir şekilde ortaya koyulmasına çalışılmıştır. Tüketicilerle yapılan anket sonucunda da satın alma davranış şekilleri ve reklama karşı yaklaşımları detaylı bir şekilde gösterilmiştir.
dc.description.abstractPeople in the early stages of history while shopping with each other only the sale of products was aimed and other products was put in place to meet their needs of products sold. In the following stages, some vendors and products began to come to the fore. Naturally, need to arise to give a name of this products or vendors and promete them. This is espicially in the Agoras (the name given to the market in former times) appeared to tout. Afterwards, shoulder hanging from the front ande back dashboards that are used with circulating sided `Sandwich Men` began to be seen as people who are called. In this way, the products or vendors began to reach a wider audience by finding the opportunity to introduce themselves. These are created the basics of advertising.While advertising industry in Europe and the United States of America was quickly taking the lead and growing, describing the commercial life in the Ottoman Empire with together `The East Trade Anuuals` , the effects of the advertising have been seen. The advertisings was collected in one place, at the same time identification of sectors and recovery has been an important step. Work in the palace tailors or cooks have opened shops the Sultan's Monogram. People have to public speaking in order to Show that they are different from others `clothe that we are the Sultans` or `liven up we are the Sultan's Stomach`.The Ottoman Empire replaced with experienced changes and development has left Republic of Turkey. The advertising industry in Turkey began to developed from the innovations taking place in the World. When its comes to the present day `Love Marks` appeared, the opinions of the consumer is considered important and have been adopted better service approach. This study together to be looked through the eyes of a graphic designer is provided. The idea important to be given in the opinion of the owner of the advertising agency, purchase of consumer characteristics and perspectives toward the advertising set forth in detail the subject better and was tried to be revealed by correct way. As a result of the survey with consumers buying behavior and the approaches advertising against is shown in detail.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleReklamların markalar üzerindeki rolü
dc.title.alternativeBrands on the role of the advertisements
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-12-28
dc.contributor.departmentGrafik Tasarımı Ana Sanat Dalı
dc.subject.ytmBrand
dc.subject.ytmBrand image
dc.subject.ytmBrand extension
dc.subject.ytmDesign
dc.subject.ytmGraphic design
dc.subject.ytmPurchasing behavior
dc.subject.ytmAdvertisements
dc.identifier.yokid10094699
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AREL ÜNİVERSİTESİ
dc.type.subproficiencyinArt
dc.identifier.thesisid424949
dc.description.pages279
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess