Show simple item record

dc.contributor.advisorAkdemir, Ali
dc.contributor.authorTan, Sevgi
dc.date.accessioned2021-05-08T06:45:48Z
dc.date.available2021-05-08T06:45:48Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/626205
dc.description.abstractBu araştırmanın genel amacı; Ortaöğretim kurumlarında insan kaynak-ları yönetimi ilkelerini, felsefesini ortaya koyarak önemini vurgulamaktır.Bu araştırmanın ilk beş bölümünde veri, tarama modeli kullanılmıştır. İnsan kaynakları yönetimi alanında hazırlanan makaleler ve üniversiteler de hazırlanan makaleler, lisansüstü tezler, kitaplar araştırılarak elde etmiştir.Bu araştırmanın altıncı bölümü için MEV koleji Özel Basınköy Okulları ile saha çalışması yapılmıştır. İnsan kaynağı birimi ile veri toplama yöntemi olarak bireysel görüşme tekniği kullanılmıştır. Öncelikle insan kaynakları biriminden, bölüm müdüründen ve okul müdüründen telefon görüşmesi yoluyla araştırma konusu hakkında bilgilendirilmiştir, bir kaç gün sonraya görüşme için ziyaret edilmiştir. Yapılan görüşmelerden sonra veri olarak aktarılmıştır. Okul üç defa ziyaret edilmiştir.İnsan kaynakları yönetimi kurumların verimliği açısından önemli bir alandır. Bu alan ne kadar sistemli, planlı, programlı çalışırsa kurum kültürünü güçlendirir. Diğer kurumlardan bir adım önde götürür. İnsan kaynakları yöne-timinin can damarıdır. Kurumlarda sorunların temelinde insan kaynakları yönetiminin doğru kullanılmaması yatar. Bütün bu sorunların çözümünde ilk adım kurumlardaki işlerin tek tek ele alınıp incelenmesidir. Ancak araştırmaya göre özel okullar hariç genel olarak devlet okullarında İnsan kaynakları biriminin olmadığı bunun merkezlerde yürütüldüğü söylenebilir. Bu eksikliğin giderilmesi için Milli Eğitim Bakanlığı'da tıpkı özel okullardaki gibi birimlerin kurulması sağlanmalıdır. Bu şekilde insan kaynakları yönetimi sistemli bir şekilde yürütülerek eksikler geliştirilir. Gelecekte arzulandığı duruma uygun insan kaynağı belirlenir. İnsan kaynakları bölümünün öncelikle rolü süreci koordine etme, gözlemleme ve sentezlemedir. İnsan Kaynakları Yönetimi, bölüm yöneticileri tarafından takip edilen tabloları oluşturur. Kurumda çalışanlar tarafından ihtiyaçlar belirlenerek insan kaynakları yönetimi birimine ulaştırılır. Tabiî ki insan kaynakları bölümünün ve kurumda çalışanların yoğun çabasıyla gerçekleşecektir.Anahtar sözcükler: İnsan Kaynakları, İnsan Kaynakları Yönetimi, İnsan Kay-nakları geliştirilmesi,
dc.description.abstractThe object of this research is to point out the principles and the philo-sophy of Human Resources Management in Secondary and High School. Data scanning model has been used in the first five parts of the rese-arch. Data has been provided by research through Human Resources Manage-ment and university articles as well as post-graduate theses and books.A field study has been conducted together with MEV College Private Basınköy Schools for the sixth part of this research. The Individual Interview Technique has been used as data collection method with the Human Resources Department. First of all, the Human Resources Department, the Head of the Department, The School Principal have all been informed via telephone regar-ding the research object and have been visited thenafter for the interview. The data collected has been given through interviews made after three school visits.Human Resources Management is a significant field in terms of the ef-ficiency of institutions. The more systematically and planned it works, the more it reinforces the institutional culture and so, the institution goes ahead of others. Human Resources plays a vital role in Management. The basis of problems in institutions is the misconduct of Human Resources Management. The initial step in the solution of all these problems is to consider and study each and every business individually. Research has shown that no State School has any Human Resources Department and that this process has been administered in centers, except for Private Schools. In order to compensate for this, the Ministry of Education should be encouraged to found such Human Resources departments as in private schools so as to manage Human Resources systematically and develop it. Thus, suitable Human Resources can be determined in the future as wished. The primary role of the Human Resources Department is to coordinate the process, to observe and to synthesize. The Human Resources Department creates charts that are followed by their department managers. Requirements are determined by institutional staff and sent to the Human Resources Department. Of course Human Resources is being realized by intense work of both its own department and the institutional staff.Key words: Human Resources, Human Resources Management, Development of Human Resources.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleOrtaöğretim kurumlarında insan kaynakları yönetimi ve bir uygulama (MEV Koleji Özel Basınköy Okulları)
dc.title.alternativeSecondary education institutions and an appli-cation in human resources management ( MEV College Private Schools Basınköy )
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmHuman resources management
dc.subject.ytmEducation establishments
dc.subject.ytmSecondary education institutions
dc.subject.ytmSpecial education institutions
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmManagement
dc.identifier.yokid10089153
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AREL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid424980
dc.description.pages149
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess