Show simple item record

dc.contributor.advisorSomay, Recep Bülent
dc.contributor.authorOral, Ayça
dc.date.accessioned2021-05-08T06:45:48Z
dc.date.available2021-05-08T06:45:48Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/626197
dc.description.abstractBu tez, grafik romanın anlatı işlevlerini; çizgi romandaki yeri ve hikâye anlatımındaki aracı rolünü çalışmayı amaçlamaktadır. Odak noktası, Neil Gaiman?ın The Sandman serisinin üçüncü cildi ?Düş Ülkesi?nin melankoli kavramı üzerinden metin analizine verilmiştir. `Yetişkin? okuyucular için kayda değer meseleleri sanatsal bir şekilde ele alan çizgi romanın genişletilmişi olan grafik roman, tarihsel öncüllerinden popüler modern bir tür oluşuna kadar dikkatle incelenmiştir. Antik Yunan?daki üstün yetenekli insan ve kahramanların kutsal hastalığı olarak bilinen melankoli kavramı ile grafik anlatının örneği olarak Düş Ülkesi?nin görsel ve sözel temelleri; grafik anlatı kavramlarını ve melankoli kuramlarını bir araya getirerek incelenmiştir. Çeşitli mitoloji ve rüyalardan esinlenmiş karmaşık bir olay örgüsüne sahip Düş Ülkesi, geleneksel çizgi romanlardan ayrılır ve bu yüzden melankolinin acedia, baştan çıkartma, keder, öz-hapsoluş ve aynı zamanda dahilik gibi görünümleri de bu bağlamda değerlendirilir. Bu çalışma, özellikle ana karakter Morpheus üzerinden, Düş Ülkesi?ni melankolik bir perspektiften okunmaktadır. Ayrıca, grafik romanın hibrid yapısı ve melankolinin ikili karşıtlığına ve böylece bu ikisinin Düş Ülkesi?nde nasıl vücut bulduğuna kayda değer ölçüde değinilecektir.
dc.description.abstractThis thesis aims to study narrative functions of the graphic novel- its status within the medium of comics- and, its role as a vehicle for storytelling. Specific focus is given to Neil Gaiman?s The Sandman series? third volume: Dream Country, with the textual analysis in terms of the concept of Melancholy. The graphic novel, as an extended comic book which handles noteworthy content in an artistic way for `mature readers?, is scrutinized from its historical antecedents to its popularity as a modern genre. Within the concept of Melancholy, which is known as the sacred illness of gifted people and heroes in ancient Greece, Dream Country?s visual and verbal ground, as examples of graphic narrative, are surveyed by integrating the concepts of graphic narratives and melancholy theories. With a complex plot inspired by several mythologies and dreams, Dream Country differs from the traditional comics, and thus is evaluated within the facets of melancholy such as acedia, temptation, grief, self-imprisonment, and also genius. This study views Dream Country from a melancholic perspective, especially through the main character Morpheus. It also broaches the hybrid form of graphic novel and the dichotomy of melancholy, and how they incarnate in Dream Country remarkably.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectKarşılaştırmalı Edebiyattr_TR
dc.subjectComparative Literatureen_US
dc.titleGaiman`s sandman in Dream Country as a melancholic figure representing morpheus
dc.title.alternativeMorpheus'u temsil eden melankolik figür olarak Gaiman'ın Düş Ülkesi'ndeki sandman
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentKarşılaştırmalı Edebiyat Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10020224
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL BİLGİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid350900
dc.description.pages76
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess