Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzyer Aksoy, Yağmur
dc.contributor.authorAkdeğirmen, Emre
dc.date.accessioned2021-05-08T06:45:47Z
dc.date.available2021-05-08T06:45:47Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/626192
dc.description.abstractİnternet teknolojisinin gelişmesi ve yaygınlaşması ile birlikte, sosyal medya kullanımı da gelişmektedir. Katılımcılar sosyal medya kanallarında, herhangi bir eğitime ya da teknik bilgiye ihtiyaç duymadan, farklı formatlardaki içerikleri, temel kısıtlar dışında özgürce paylaşabilmektedirler. Sosyal medyanın artan gücü, firmaların pazarlama anlayışında köklü değişikliklere gitmesine neden olmaktadır. Sosyal paylaşım siteleri, bloglar vb. sosyal medya platformları, televizyon ve radyo gibi geleneksel pazarlama kanallarının yerini almaktadır. Firmalar pazarlama kampanyalarını, sosyal medya aracılığıyla, geleneksel pazarlama kanalları ile mümkün olamayacak kadar hızlı ve etkili bir biçimde gerçekleştirebilmektedirler. Bu değişim firmalara, düşük maliyetli, kişiselleştirilmiş ve bilgi açısından zengin pazarlama kampanyaları oluşturma fırsatını sağlamaktadır.Bireyler, internet teknolojilerindeki gelişmeler sayesinde tüketicilere dönüşmekte ve kendi aralarında firmalar, ürünler, markalar hakkında bilgi paylaşımı gerçekleştirmekte ve etkileşim içinde kalmaktadırlar. Tüketicilerin sosyal medya platformlarında daha fazla zaman geçirmesi ve daha fazla paylaşımda bulunması katılımcı kültürü oluşturmaktadır. Sosyal medya kullanıcıları, içerik üretmenin yanı sıra bu içeriğin tüketimini de gerçekleştirmektedir.Sosyal medyanın sağladığı iletişim olanakları düşünüldüğünde, bireylerin ve firmaların sosyal medya alanlarına ayırdıkları zamanın artmakta olduğu gözlemlenmektedir. Bireyler için, günlük hayatlarının büyük bir kısmını ayırdıkları iş yaşamı ve iş yaşamındaki performansları çok önemlidir. Bireyler iş yaşamlarında da sosyal medyayı farklı amaçlar ile kullanmaktadırlar. Bu amaçlar bireylerin çalışmakta olduğu firmaları ve çalışma performanslarını etkilemektedir.
dc.description.abstractSocial media is increasingly becoming common as internet technology develops. Following certain basic criteria, active users can freely share content in various formats without requiring any kind of education or technical knowledge.The increasing power of social media leads companies to revise and make fundamental changes in their way of marketing. Social media platforms, such as; social media websites, blogs, etc. have been replacing traditional marketing channels, such as; TV, radio, etc. Companies are able to do their marketing campaigns much faster and more effective than they would do through traditional channels. This shift enables companies to organize campaigns that are less costly, more individualized and rich in knowledge in social media.Consumers are quiet affected from the developments of social media. Consumers' spending more time in social media and sharing more constitutes a cooperative culture. The users of social media are the consumers themselves as well as producing the content. Individuals turn into regular consumers through the developments in internet technologies, and they keep on sharing and affecting each other about companies, products and brands.Considering the communication facilities that social media presents, it is clear that individuals and companies spare more time for social media platforms. For individuals, business life that takes much of their daily life and their performance there is very important. Individuals use social media for various reasons in their business life, as well. These individual reasons affect the companies that they work for and their overall performance there.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleSosyal medya kullanımının inovasyon, bireysel yaratıcılık ve çalışan performansına etkisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPerformance
dc.subject.ytmWorkers
dc.subject.ytmSocial media
dc.subject.ytmMedia
dc.subject.ytmInnovation
dc.subject.ytmCreativity
dc.subject.ytmInternet
dc.identifier.yokid10075055
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AREL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid394732
dc.description.pages95
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess